دوشنبه ۲۸ آبان
|
دفاتر شعر ولی اله بایبوردی
آخرین اشعار ناب ولی اله بایبوردی
|
چنین گفت سلمان که جمعه به روز
پیمبر خدا خطبه خواندش به سوز
بزودی کنم ترک این خانه را
به جایی روم دورتر از شما
که در باره عترت سفارش کنم
شما را ز امّت شمارش کنم
خصومت نورزید با اهل بیت
ز بدعت بترسید باشد که عیب
که هر بدعتی گمرهی داردش
به دنبال هم آتشی آردش
نیابید خورشید را تا شما
تمسّک به ماهی بباید روا
بجویید در غیر این فرقدین
نجومی همان ظاهره همچنین
پیمبر به زیر آمد از منبرش
به دنبال حضرت روان یاورش
به حجره اش ورودی نبی را خطاب
ز شمسی قمر گو مرا ای جناب
بفرمود سلمان که خورشید من
نجومی دگر اولیا نور عین
حسینم حسن آن دو تا فرقدین
که از نسل سوم امامی همین
نجومی دگر اولیا ، کالنجوم
که از نسل سوم امامی عموم
نهم آخرین اولیا در زمین
امامی به حق در جهانی همین
که آنان همان اولیا ، اوصیا
که بعد از نبوت هدایت شما
تمامی منزّه به پاکی بدان
به اثنا عشر در شمارش همان
به تعدادِ یارانِ عیسی مسیح
چو اسباط یعقوب باشند فصیح
به نقبای قومِ بنی اسرئیل
شمارش به اثنا عشر بس جمیل
مرا گو رسول خدا اوّلین
چه کس گفت مولا علی جانشین
دوم شد حسن سومی شد حسین
جگر گوشه زهرا دو نوری به عین
چهارم علی زینت عابدین
که باقر علومی همان پنجمین
که صادق امامی ششم اهل دین
به موسی بن جعفر که شد هفتمین
که مسموم و مقتول جانا همین
به غربت زمین بود مردم به کین
علی بن موسی الرضا هشتمین
محمد جواد ده یکی کم همین
دهم هادی آمد علی النقی
حسن عسکری یازده متّقی
به اثنا عشر حجّتِ عالمین
زمین آسمان منتظر اهل دین
که اینان همان اهل بیت رسول
ز خون لحم و رگ استخوانم قبول
علوم هم اینان به علمم فزون
که احکام هر یک پذیرا قرون
مبادا به آزارشان در تلاش
به آزار هر یک نیابی معاش
قیامت به روزی که بر پا شود
چنان هاج واجی که غوغا شود
علومی خدایا ولی را دهی
فرست مانده منجّی به فرماندهی
ولی اله بایبوردی
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام سرکارخانم عجم سپاس از همراهی تان رحلت پیامبر اکرم ( ص ) و امام حسن مجتبی ( ع ) تسلیت باد . در پناه حق | |
|
سلام استاد ارجمند جناب استکی عزیز سپاس از حضورتان رحلت پیامبر اکرم ( ص ) و امام حسن مجتبی ( ع ) تسلیت باد . | |
|
سلام استاد ارجمند جناب انصاری عزیز سپاس از حضور سبزتان رحلت پیامبر اکرم ( ص ) و امام حسن مجتبی ( ع ) تسلیت باد . | |
|
سلام استاد میناآباد عزیز سپاس از همراهی تان رحلت پیامبر اکرم ( ص ) و امام حسن مجتبی ( ع ) تسلیت باد . تقدیمی : واقعیّت آن زمانی برملا رخت بندی از جهان دنیای ما می روی جایی فرو در حیرتی باب وادی ها به رویت بسته لا ولی اله بایبوردی 05 / 08 / 1398 | |
|
سلام استاد الهی گرامی سپاس از همراهی تان رحلت پیامبر اکرم ( ص ) و امام حسن مجتبی ( ع ) تسلیت باد . تقدیمی : خود کنی احیا ، اگر گشتی فنا از فنایی زاده ای فانی ، بقا یادآور ،بنگری بر سایه، مهر سایه از مهری جدا لا ،هر کجا ولی اله بایبوردی 05 / 08 / 1398 | |
|
سلام سرکار خانم یوسفی سپاس از همراهی تان با دعای خیرتان شادکام باشید | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درودبرشما
زیبابود
تسلیت عرض می کنم رحلت پبامبراکرم رابه شما