يکشنبه ۴ آذر
اختلاف طبقاتی شعری از شهرام عمرانی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ ۰۳:۱۱ شماره ثبت ۷۱۰۸۶
بازدید : ۲۰۱۰ | نظرات : ۴
|
آخرین اشعار ناب شهرام عمرانی
|
از نمونه های اختلاف طبقاتی فقط آنجایش
که کودکی به فقر مبتلاست و کودکی به فخر
هر دو پدرشان خویش و اهل یک روستایند
قرعه یکی به گنج افتاد و بخت دیگری به رنج
در عدالت قاضی جبّار عالم که شکی نیست
سرمایه سرمایه بار داد و حِکمت آمد ز درد
ای که حکم شاهنشاهی خلقت به ما داده ای
چرا ساکنان زمین همه شاهند و بدون قصر
مسئله قدری جالب شده و ما هم کمی به نقد
کاخ و تخت و تاج میخواهیم. شاه است دگر!
هر چه در درک بطن ماجرا بیشتر فرو میرویم
اختلاف فکریِ مان هم عمیق تر نسبت به قبل
می خواستیم اختلاف طبقاتی را بررسی کنیم
اختلاف عقیده مان از فرع رسیده شد به اصل
حال که ثمر نداشت و وارد بحث دیگری شدیم
حل اختلافات طبقه و فکر برای جلسه های بعد
|
|
نقدها و نظرات
|
درودتان جناب خوش خلق سیما سپاس از همراهی دلگرم کننده و نظر لطفتان نسبت به بنده حقیر همانطور که فرمودید با پیشرفت بشر شکافهای اجتماعی هم پیشرفته تر و هر چه جلوتر برویم دردهای حاصل از این پدیده بیشتر نمود پیدا خواهد کرد. در پناه خدا جاودان بمانید | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.