جمعه ۱۸ آبان
|
دفاتر شعر سید امان اله درخشانی
آخرین اشعار ناب سید امان اله درخشانی
|
کوچِ ایل...
فصلِ کوچِ ایل، در پای بهاران مانده است...
آرزوهایم در آغوشِ سواران، مانده است...
بار بستند و برفتند از هجومِ بی کسی...
بر خیالِ سردِ من، گرد و غباران مانده است...
از صدای گله های، رفته از بالینِ دشت...
باورم خاموش، در نای هَزاران مانده است...
بس که چوپان ها دویدند، پا به پای خستگی...
در نوای نی، گلوی بی قراران مانده است...
با صدای هر تفنگ، از قله های بیستون...
خواب شیرینم شبی، توی قطاران مانده است...
کبکِ دل پَر می کشد، تا آسمانِ عشقِ شب...
آشیانم در سکوت از تیر باران، مانده است...
سالها بر بامِ دل، ایلی ز کوهستان گذشت...
داغِ مردانش، به روی روزگاران مانده است...
بر سرِ هر سنگ و بر، بالینِ سبزِ چشمه ها...
نام نیکِ مردمانش، یادگاران مانده است...
بهار 1396...
سید امان اله درخشانی...
سید درخشانی:
|
نقدها و نظرات
|
سپاس بیکران | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
زیبا و جالب بود