يکشنبه ۴ آذر
اما تو کجایی!؟ شعری از شهرام عمرانی
از دفتر شعرناب نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ۱۸:۲۵ شماره ثبت ۷۰۵۷۱
بازدید : ۳۹۳ | نظرات : ۱۴
|
آخرین اشعار ناب شهرام عمرانی
|
فلک و شاپرک و قاصدک و لک لک و قلک
همه هم قافیه اما تو کجایی!؟
تو کجایی که بدانی به چه آیی!؟
و که هستی و چه هستی و چرایی!؟
تو کجای صف این قافیه ها!؟
و کجای گذر ثانیه ها!؟
به چه منظوری و بهر چه پیامی!؟
تو کجا می آیی!؟
و ازین زندگی. از شور و شکر. زیر و زبر. سود و ضرر.
کاه و گوهر.
اصلا تو چه خواهی!؟
اصلا به چه مانی!؟
وبدان روزی تو دست خدا نیست
خدا هست اما تو جدایی
تو برای خودت امروز خدایی
بکنی خوار کسی روی خودت خار زنی
بشوی راه کسی سوی خودت راه روی
و بدان تنهایی
گرچه در کثرت آدمهایی
هم بدان تنها نیست
اوکه بودی سبب تنهاییش
وه خدا هست زمین هست زمان هست مکان هست
و خدا هست که حِکمت بدهد
و زمینی که به حِکمت دورت بزند
و زمانی که در این دور زدنها نرود.
نگذرد و شمارش روز به یک هم نرسد
و مکانی که ندانی و ندانی و ندانی به کجا خواهی رفت...
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.