جمعه ۲۵ آبان
|
دفاتر شعر حسن مصطفایی دهنوی
آخرین اشعار ناب حسن مصطفایی دهنوی
|
« فطرت نيك »
آدم اگر از فطرت دیوی، به در اُفتد
با فطـرت آدم ، بتوانـد بشـر افتد
آدم كه به دنياس ، چه راهي بـتوان رفت
تا راه كه رفته ، به بشـر بي خطر افتد
از برّي و بحري،كس اگر راست رَوَد راه
در بحر و برس، راه همان بي خطر افتد
آيا بشر از فطرت خود هيچ نـداند
كز فطرت نيكس ،بشري خوش سِير افتد
نيكو نظران ، فطرت خوش رسم بشر بود
با فطرت بد ، هـر بشري بد نظر افتد
گر بد نظري،فطرت خود را به بدي يافت
از فطرت خود ، غافلس آن بد نظر افتد
آدم اگر از فطرت نيكش ، شود آگاه
همراه همان فطرت نيكش ، بشر افتد
اي قادر سبحان، تو همين نكته بيان كن
از فطرت نيكو ، بشري خوش سِير افتد
آخر ره من ، در ره اين مرحله طي شد
آدم يك نژادس، به دو ره رهگذر افتد
دانا پدري گفت: به فرزند خود از مهر
مِهـر پـدرس ، راهنماي پسـر افتد
بيچارگي آدمـي از جهل و غـرورس
گر چاره ندانست ، زِ پا تا بِـسر افتد
اينجا حسن از فطرت نيكت هنري جو
از فطرت نيكس ،كه بشر پُـر هنر افتد
|
نقدها و نظرات
|
درود استاد یونسی تشکر از نظر شما دنیاس .. دنیا است که برای وزن وزیبایی شعر به این صورت نوشته شده اند نه عامیانه | |
|
درود استاد شیاسی نظر لطف شماست | |
|
درود بانو یوسفی تشکر از نظر شما | |
|
درود استاد طهماسبی نظر لطف شماست | |
|
درود بر بانو سبتی پور نظر لطف شماست | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
پر معنی و زیبا بود