« ره ايمان »
خداي را نـتوان ديد با چنين چشمان
ولي خدا را بـتوان ديد از ره ايمان
بشر كه عاجزس از ديدن خدا و بشر
خداي خود بتوان بـيند از ره قرآن
حكايت است زِ موسي وديد آن به خدا
زِ ره آن تو خدا بين، هم از ره قرآن
خداي لم يزلي1 را اگر بشر ديده است
بشر زِ روز ازل2، ديد از ره ايمان
محال عقل بشر باشد اي خدا جويان
كه عقل ما نتواند رَوَد در ره ايمان
خدا زِ روز ازل ، راه خود به ما بنمود
همين به ديده ي زردشت شد ره يزدان
تفضلس زِ خدا ، بر بشر كه فرمان داد
بشر چرا بشود سركش از ره فرمان
عجب عجب كه خدا بر بشر چه لطفي داد
بشر زِ لطف خدا ، مي رود ره ايمان
نگين دست سليمان، چه بود تأثيرش
جدا نـمود بشر ، جمله از ره ديوان
پيمبـر ره ايمان ، محمد(ص) عربي
به رهبري بشر بوده از ره ايمان
دليل واضح وروشن بدست امت اوست
براي راه بشـر ، ثبتـس از ره قرآن
حسن تو پيرو قرآن و دين حق مي باش
كه تا جدا بـتواني شد از ره ديوان
بيا رقيب3 بـبين بزم ما مسلمانان
چه روشن است وصفابخش از ره ايمان
نه هركه سر بـتراشد ، قلندري4 باشد
قلندران حقيقـي رونـد ره ايمان
بناي كعبه كجا بود ،آن كه بُد بنهاد
خليل راه خدا بوده از ره ايمان
برو به راه خدا و به راه عقل سليم
كه در زمين منا ، رد كني ره شيطان
بشر كه پيرو راه خدا بُوَد نـتوان
به راه زشت وغلط باشد از ره ديوان
بهار عمر هزاران هزار در خطر است
اگر به راه غلط باشند از ره ديوان
حسن به كعبه ي مقصود اگر بروي
زِ راه حق بـتواني ، نه از ره شيطان
٭٭٭
1- جاوداني 2-روز الست- روزي كه زمان با آن آغاز شد 3- حريف- نگهبان 4- سالك راه خدا - درويش
آموزنده و زيبا بود