شنبه ۳ آذر
زیارت شعری از صادق مرادی معین
از دفتر عشق نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ۱۱:۴۵ شماره ثبت ۶۷۳۷۳
بازدید : ۴۸۶ | نظرات : ۸
|
دفاتر شعر صادق مرادی معین
آخرین اشعار ناب صادق مرادی معین
|
🌹سوی گنبد می روی با جان و دل باید روی🌹
🌹ای مسافر می روی جان مرا با خود ببر🌹
🌹صحن زیبای رضا(ع) ایمان میخواهد زیاد🌹
🌹ای مسافر می روی ایمان من با خود ببر🌹
🌹دل و قلب و روح و جان هرگز ندارد قابلی🌹
🌹هرچه باشد در توان، تاب و توانم را ببر🌹
🌹این مهم است که چراغ خانه ای روشن بود🌹
🌹من نمی خواهم، چراغ خانه ام با خود ببر🌹
🌹از بدن یک استخوان ماند بجا از زندگی🌹
🌹من به میل خود بمیرم استخوانم را ببر🌹
|
|
نقدها و نظرات
|
آجی من شاعر نیستم سواد کافی هم ندارم .ببخش که در جمع شاعران عزیزی چون شما جسارت کرده و شعر های ناقص میگذارم | |
|
درود فراوان فدای شما عزیز دل | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درود
دلگویه ی زیبایی بوددرمورد امام رضا(ع)
آفرین بر قلب پاک وعاشق اهل بیت شما
اما به عنوان یک غزل اشکالاتی داره که اگر ویرایش شه بهتره
غزل قالبی از شعر فارسی است که در آن مصراع اول و مصراعهای زوج هم قافیهاند و حد معمول آن به طور متوسط بین پنج تا دوازده بیت میباشد و غزلی که از پنج بيت کمتر باشد غزل ناتمام خوانده میشه
جداازاینکه وزن هم کمی دچارمشکله باتوجه به این تعریف غزل شما قافیه هایش مشکل دارد ..
مصراع اول ودوم بایدهم قافیه باشد که نیست
قافیه کلماتی هستند که درپایان مصراع می آیند وباهم درچند حرف مشترکند ..مثل باران ویاران ،دست وبست
دام ورام وکام
که قافیه هااصلا مشخص نیستند...
ردیف داره شعرتون
باخودببر ردیفه که درهمه ی بیتها تکرارشده اما قافیه ها باهم جورنیستند ..
ایمان باتوانم وخانه ام واستخوانم هم قافیه نیستند
برای یادگرفتن قافیه وردیف وقالبهاواوازن شعرفارسی می توانید ازکتاب قافیه وعروض و آرایه های ادبی سوم دبیرستان انسانی بهره ببرید که بازبانی ساده وروان توضیح داده شده
موفق باشید وبازم عذرخواهم که جسارت کردم