1.
"کردستان خه مبار"
خلکی کوردوستان امرو خه مباریم
امرو ومرگ مان خه ورداریم
چیو آگرسه زیم وروژ وشو
تا گر به رشی اسرمان و چو
یکی و گرما سزیایه گیانی
یکی کل کسی آگر سزانی
یکی آگر داسه ریشه ی جرگی
چمای شکتی گیانی و در کی
وخیون دلی چویلی ترکی
مالی رمیایه خرگ و سر کی
تینی آویمو بی سراوانی
بی خور سزیمن وی دنیای فانی
و گرما سزیم یا و گرد قیر
خدا دی بسه نمن دی فقیر
داغ دلمان تازه کردن هم
و روژی که بی وی دیار خم
هر که یه جوری سزیدن و درد
وقتی که آگر خاموش بود و سرد
دلمان خیونه آسمان کو
روژمان سیه کردی ارا خو
تنیا مریمن و ژیر آوار
وقتی سزیمن کیمنی هاوار
آسمان هوریله خم بیه لا
هیچ که نیریمن جز خدای گورا
بیلا بسزیم ایمه خم باریم
ایمه و مولا گشتی بی یاریم
سمیراعزیزی
(اشک)
21/4/1397
2.
سنه خه مبار
سنه خه مباره هه ر روژ و یه ده رد
ارای بکی شه ن هه م هه ناس سه رد
هه ر کو وه ولات کورده واری
اسری رشیاس و آگر رای واری
وه شون زلزله هه م جار سه زیایمن
دوای خه زان بی ای جیور رزیایمن
خه زان هم هاته و زوتر وه وهار
سر داولیل هم هاله بان دار
سنه خمباره سنه ی پر له ژار
و داخه و ایوشیم ای خدا هاوار..
سمیراعزیزی
(اشک)
22/4/1397