جمعه ۱۸ آبان
ناشی الراکبین فی البلد شعری از رضا پناهی گلشن ( رضا )
از دفتر گلشن نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۷ ۱۷:۳۲ شماره ثبت ۶۶۲۸۴
بازدید : ۲۸۲ | نظرات : ۱
|
دفاتر شعر رضا پناهی گلشن ( رضا )
آخرین اشعار ناب رضا پناهی گلشن ( رضا )
|
شهررا مملو دیدم ز مرکب سوار نو به نو ز خودرو
ز کامیون , تریل کندرو , هزاران سبک , تندرو
چند میلیون خانم پشت فرمان نشسته اند مفتاخر
سر به بالا هواسها به جلوست , نه آیینه بغل پایند, نه بینند عقب !
یکی را از جلو صدمه دار کنند , دیگری را از عقب له کنند !
با فشار گاز ز خودرو دود چون بخار میدمد
نه عابر را گذارند رد شود , نه هرگز پا بر پدال ترمز دهند !
به به چه بسیار لیلی ثریا ها صاحب گواهی می شوند
نا بلد راکبند , عیب ندارد شیشه خودرو , آینه بغل میشکند
لیک نمیدانند که ضریب هوش زن 25 % ز مرد در عمل کمتر است
این مثال صدق است چون مثال بلقیس و سلیمان است در سوره ی نمل !
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
زیبا و جالب بود
ولی با معنی آن موافق نیستم