جمعه ۱۸ آبان
|
دفاتر شعر فرزانه نصیری (مهربانو)
آخرین اشعار ناب فرزانه نصیری (مهربانو)
|
شانزدھم از ماه فروردین شد و فصل بھار
جشن میلادتو در این باغ دل شد برقرار
نامِ فرناز برسر ت خوشنود گشته مادرت
گوھر یک دانه ام ای بانوی عالی وقار
غنچه ای بشکفته زیبا آمدی در باغِ گل
شد معطر خانه ی فرزانه در لیل و نھار
جشن میلاد تورا در دل چراغان کرده ام
ای گل باغ و چمن ھستی برایم افتخار
ھمچو مروارید غلطان بوده ای و در صدف
این صدف بشکست وچون گوھر شدی تو آشکار
ھم مؤدب ھستی و غمخوار مادر ای عزیز
ھم مدیری بالیاقت خانه داری ھوشیار
ھم وفا را کرده ای ثابت برای ھمسرت
چون که افکار تو می باشدرضای کردگار
یکصد وسی سال باشی برقرار و شادکام
در پناه لطف حق و سایه ی پروردگار
این غزل را.کرده ام.تقدیم تو ای نازنین
تا که دنیا ھست باقی بر تو باشد یادگار
(مھربانو)مھربانی دیده است از دخترش
ای خدا محفوظ کن اورا زرنج روزگار
**
شاعر: فرزانه نصیری(مھربانو)
فروردین ھزار و سیصد و نود و ھفت
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
چه دلسروده ی زیبایی تولدشان مبارک عمرشان به بلندای آفتاب