کوبید به پنجره سرش را باران
طعم نفس خاک ، فریبا باران
آینده ، گذشته ، حال باور دارند
هر قطره نگاه شمع را با باران
******
اقبالِ نبوده ،"بود" کردی رفتی
تا قاعده ام ورود کردی رفتی
بر حوصله ام پرسه زدی بی وفقه
یک پنجره یادْبود کردی رفتی
********
انبارشده گلوی دردش ترکید
پیشانیِ سرزمین سردش ترکید
دنیا بلدی فقط .....ندیدی ، دیدی
مردانه چگونه صبر مردش ترکید
***********
یک حالت دلخوش تمیزی باران
آنقدر مرا که رستخیزی باران
رویای قشنگمی ، بگو مقدورست
بر قلب کویر من بریزی باران
***********
تمایل کردی و چنگم شدی تو
صدای زخم آهنگم شدی تو
به یاد لحظه ای افتادم الآن
دو بیتی های دلتنگم شدی تو
**********
کنار خوشه ها سرگرم بودیم
به چنگ گوشه ها سرگرم بودیم
دلم دائم به یاد آن لحظه ای که
میان پوشه ها سرگرم بودیم
*********
همدست شدی بهار را دزدیدی
یک مزرعه لاله زار را دزدیدی
تا من به خود آمدم مسلط گردم
از عقربه ها مدار را دزدیدی
*********
سامان لبت عجب بهاری دارد
گرمای لطیف و جان نثاری دارد
تعریف جدید آسمانت این است
نزدیک بیا خطر نداری ، دارد
**********
آتش شده ام دچار ، خاموشم کن
از دوش بگیر و باز بر دوشم کن
یک سنگ عقیق در تنم پنهان است
گر آینه ای بیا در آغوشم کن
**********
آنقدر دلم ... که موی لختت من را...
در مزرعه ی سیب درختت من را...
پائیز شده قرارمان یخ کرده
مهرت به تنم .... کاش که بختت من را...
**********
یک کوزه چنان به گردنش دستی را
با لاله رخان لب به لبش مستی را
در کارگه کوزه گری دیدم من
یک کوزه ی خیام زبردستی را
**********
انگور ترین تاک مجارستانی
مغرورترین نار انارستانی
قربان تهاتر و نفس هایت ، ای
ارکیده ی مختار بهارستانی
***********
لبخند بزن بهار با لبخندت
آه از جگر انار با لبخندت
نزدیک بیا مرا .... دچارم کردی
اعجوبه ی روزگار با لبخندت
*************
از ابر تو... آرزو .. که الآن آید
خورشید نگاه تو شتابان آید
ای علت سرسبزی من در هر جا
آن لحظه مرا خوش است باران آید
سلام و عرض ادب و احترام
میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) زهرای اطهر ، روز زن و مادر بر همه مبارکباد
آئینه ترین آینه ها مهرآور
هم دوش فرشته ها ، که او والاتر
او فلسفه ی شگفت این عالم شد
مادر، مادر، مادر ، مادر،مادر
به همه عزیزان و سروران ، فرهیختگان،ادیبان و شاعران عزیز عضو این فضای ادبی عرض ادب و احترام دارم و پیشاپیش سال 1397 را به شما خصوص مدیریت محترم تبریک و تهنیت عرض میکنم
ارادتمند همه سید علیرضا رئیسی گرگانی
درودبرشما
زیبا قلم زدید