سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 2 آذر 1403
    21 جمادى الأولى 1446
      Friday 22 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        جمعه ۲ آذر

        رایت منصور

        شعری از

        جاوید مدرس اول(رافض)

        از دفتر اشعار نو نوع شعر

        ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۱ ۲۱:۰۵ شماره ثبت ۶۲۷۳
          بازدید : ۱۳۳۱   |    نظرات : ۱۱

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر جاوید مدرس اول(رافض)
        آخرین اشعار ناب جاوید مدرس اول(رافض)


        خواستم تا از درخت وصلتش.

        ميوه اي چينم نشد

         بخت بد گر با دلم ضد ست،ليك

         زان تغابن دست ما كوتاه شد

        تا به عشقی بس حقیقی در زمان

        عطف باشد سینه را سودای عشق

        هوشمندان را به عالم هر دلي

        بند زنجير جنون عشق بين

        من بدرس عشق در دستم كتاب

        روي گردان از حديث عقل و دين

        گفت آن سالک که بس ره رفته بود

        عشق در اوراق هستی را بخوان........

        سربلندي ها بسي رخ داد ليك

        دار گشت از عاشقي ها سر بلند

        چهره ي حلاج را ديديم سرخ

        رايت منصور بر دار بلند

        اي كه عشقش را تو ميداني قصور

        خون عاشق را تو ميداني حلال؟

        با كدامين دين، بدادي اين قرار؟

        تا انالحق در مقام  دارشد

        بانگ آن ديگر نمي آيد بگوش

        بگذريم اين قصه را پايان نیست..!!

        در نگاه از عينك دورم هنوز

        با دلم افسرده اي گفتم چرا؟

        عهد گل پژمرده اي گفتم چرا؟

        توبه ي دوشينت ار آزرده ساخت

        ميتوان بشكست با سنگ آن بلور

        بار الاها وه چه فرخ طالعند

        سود جوياني كه در بازار عشق

        درد و رنج عشق را سودا كنان

        لذت دنياي دون را بفروختند

        رايت عقل معاش انديش را

        با حضيض و اوج دل افروختند

        در عدم چون ارغنون گشتند، ليك

        رايت منصور را افراختند

        گشت پيروزي همه از آن عشق

        ۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        3