جمعه ۱۸ آبان
فاضلاب شعری از علیرضا مسافر
از دفتر کاکتوس نوع شعر چهار پاره
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۶ ۱۷:۰۲ شماره ثبت ۶۲۲۱۱
بازدید : ۱۵۰۶ | نظرات : ۳
|
آخرین اشعار ناب علیرضا مسافر
|
فاضلاب
ما گناهانِ منجر به هر ثوابیم
شیشه ای خرد و خونی، پر از شرابیم
هر شعاری که دیوار را تکانده !
ما همان آرمان های انقلابیم
+مرگ بر زندگی ، مرگ بر جوانی
+مرگ بر منکِرِ وحیِ آسمانی
+مرگ بر روسریِ سفید مردم
+مرگ بر دشمن ما که با حجابیم
بوی جوراب در هر نماز خانه
توی هر شرت ، قیام خالصانه
موشِ مؤمن در این جوی های کهنه
مستراحی پر از چرک و التهابیم
سوسکیم و لجنخوارِ فازِ "لاویم"
شیرِ تاریخ مرده ی نسلِ گاویم
چاهِ چسبیده به چاله های نفتی
ما دکل های گم توی فاضلابیم
ما که عمریست ، بیمارِ بوی نانیم
پوست ، چسبیده به پوست...استخوانیم
خوابِ گندم شنیده ، خیالِ خوردن
ما که عمریست ، تشنه در این سرابیم
فاضلابِ سیاهیست ، تنگ و تاریک
قاتلانی مخوف و کمی "رمانتیک"
این چنین رودخانه ی مرگ جاریست
بی جهت از جهنم ، در اضطرابیم
علیرضا_مسافر
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
زیبا و مبین مشکلات جامعه
شرت؟
جسارتا بهتر نبود الفاظ نامناسب را به کمک مثل ها یا باور های عامه و غیره بیان می فرمودید تا این سروده جنبه هجو بخود نگیرد
چون سایت وزین شعر ناب قسمت مربوط به سروده های هجوی را ندارد