دوشنبه ۲۸ آبان
|
دفاتر شعر ایمان کاظمی ( متخلص به ایمان )
آخرین اشعار ناب ایمان کاظمی ( متخلص به ایمان )
|
صنما چهره به اهریمن دنیا مَنِما
به سرایِ گذرا ، عرضِ تمنّا منما
.
زانکه این سایهیِ ابر از سر ما در گذر است
زیر این سایه مشین قصد به سُکنا منما
.
صنما دولت امروز چو جولانگه توست
خشت خامی است بنا تا به ثریا منما
.
همه بردند در این همهمه از شاه و گدا
تو هم ای زاهد سیّاس ، تماشا منما
.
از سرِ خوان ضعیفانِ بلا دیدهیِ دهر
نان به یغما مَبر و جور مُهیّا منما
.
فقر از قامتِ مردم بکَند خلعت دین
جامه ی کُفر بر این جامعه اهدا منما
.
هوشیاران همه بر عُزلت خود مفتخرند
سفله بر مَسندِ این محتشمان جا منما
.
عالما از دلِ آیاتِ کتاب عُشّاق
رأیِ بر نفْس بر این محکمه فتوا منما
.
ای رحیلِ یَم و طوفان خروشندهی عُمر
هدفت را طلبِ گوهرِ دریا منما
.
غرقه را کشتی طوفان شکن نوح خوشست
پنجه در زورق بشکسته ، دریغا منما
.
تو هم ای معتکف کعبه ز «ایمان» بشِنو
خون به دلها مکن و سعی مصفّا منما
|
|
نقدها و نظرات
|
درود و عرض ادب استاد بزرگوارم سپاس از حضور شما | |
|
درود و عرض ادب جناب خسروی گرانقدر سپاسمند حضورتان | |
|
درود و عرض ادب جناب خدادادی گرانمهر عالیییی نگاه مهربان شماست | |
|
درودها جناب نوری بزرگوار زیبا نگاهید شاعر بزرگوار ، سپاس از مهر حضورتان | |
|
درودها بانو بهارلوئی گرانقدر سپاس از حسن نظر و مهر حضورتان | |
|
درودها جناب صالحی گرانقدر سپاسمند لطف حضورتان | |
|
درودها جناب انصاری سپاس بیکران از مهر حضورتان | |
|
بانو ناصری گرانقدر سپاسمند حضورتان بزرگوار | |
|
درودها جناب پارکی شاعر بزرگوار مهر حضورتان را در این محفل مهجورانه میستایم | |
|
درود و عرض ادب جناب فتاح استاد گرانقدر سپاس از حضور و نگاه سر شار از لطف شما | |
|
درودها جناب میری سپاس از حضورتان گرانمهر | |
|
بانو بهارک بزرگوار سپاسمند مهر حضورتان گرامی | |
|
درود و عرض ادب جناب باصر بزرگوار مهر حضور حضرتعالی را میستایم. سلامت و پاینده باشید | |
|
درودها بزرگوار سپاسمند حضورتان | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
غزلی ناب و زیباست