جمعه ۲ آذر
دل وحشی من شعری از پرویز جیحونی (بیخبر)
از دفتر سوز بیخبری نوع شعر
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۱ ۲۳:۴۱ شماره ثبت ۶۰۹۹
بازدید : ۷۱۹ | نظرات : ۴
|
دفاتر شعر پرویز جیحونی (بیخبر)
آخرین اشعار ناب پرویز جیحونی (بیخبر)
|
شماره احادیث از کتاب منتخب میزان الحکمه است
ای دل وحشی من دوری زحکمتها چرا ؟
همرهی با نفس شیطانی چرا ؟ رذلی چرا؟ 1223 *
گفتن آری به نفس بد نفس شیطانی کند
همرهی با نفس اماره چرا ؟ رذلی چرا ؟ 6198 *
خوردن و نوشیدن بسیار نفس حیران میکند
همره شیطان گشتن چرا ؟ رذلی چرا ؟ 1224 *
گر که فرموده مولی جنگ با دستان و السان وقلوب
طفره رفتن از ره قرآن چرا ؟ رذلی چرا ؟ 1203 *
جامه تقوا و راه نیک بختان با جهاد اصغر است
پس گریز از راه الله چرا ؟ رذلی چرا ؟ 1191و 1192 *
گر که خواهی محترم باشد همی این نفس تو
خواری آن با گناه و هم پستی چرا ؟ رذلی چرا ؟ 6208 *
"بی خبر" دل را به پیش قبله دلها ببر
که همو بقیه الله و غیر او چرا ؟ رذلی چرا ؟ 553 *
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.