يکشنبه ۴ آذر
مادر شعری از بهزاد ملک زاده
از دفتر خیال نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۵ ۲۳:۵۱ شماره ثبت ۵۴۵۱۲
بازدید : ۵۴۷ | نظرات : ۸
|
آخرین اشعار ناب بهزاد ملک زاده
|
کودکیت را
چه ناباورانه
با نبوغ مهربانی
قمار کردی
و آب حیات را
به جاودانگی لبخندت
خار
کدام معجزه بالاتر از تو
که یک شبه آسمان ها را
عروج کنی
و بهشتی که لایقت نبود و نیست
زیر پا بسپری!
اینک
در بلندایِ منارجُنبانِ روزگار
آسوده خیال
چشمانم را میبندم
وقتی ستون نامت
دنیا را نگه می دارد
و در جست و جوی سایبان اعتماد
زیر لحن آرام دستانت
بست مینشینم
وقتی حرمتش را
هیچ مقدسه ای در خیال نمی بیند.
باورانه ترین اعجاز
همین حالا
پیشانیت را بوسه میزنم
پیش از آن که این حروفِ حقیر
سپاس گذاریت را
به مسخره بگیرند.
مرا عفو کن
من از عهده شعر تو بر نمی آیم ...
مادر
کودکیت را
چه ناباورانه
با نبوغ مهربانی
قمار کردی
و آب حیات را
به جاودانگی لبخندت
خار
کدام معجزه بالاتر از تو
که یک شبه آسمان ها را
عروج کنی
و بهشتی که لایقت نبود و نیست
زیر پا بسپری!
اینک
در بلندایِ منارجُنبانِ روزگار
آسوده خیال
چشمانم را میبندم
وقتی ستون نامت
دنیا را نگه می دارد
و در جست و جوی سایبان اعتماد
زیر لحن آرام دستانت
بست مینشینم
وقتی حرمتش را
هیچ مقدسه ای در خیال نمی بیند.
باورانه ترین اعجاز
همین حالا
پیشانیت را بوسه میزنم
پیش از آن که این حروفِ حقیر
سپاس گذاریت را
به مسخره بگیرند.
مرا عفو کن
من از عهده شعر تو بر نمی آیم ...
مادر
|
نقدها و نظرات
|
سال نو برشما مبارک استاد گرامی | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
مدیر موسس سایت ادبی شعرناب
فکری احمدی زاده (ملحق)