سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید |
کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است. |
شعر با احساسی برای مادرگفته اید که قابل تقدیره این حس وحال نابتون
اما شعرتون به عنوان یک غزل معایبی داره که بااجازه تون بررسی اش می کنیم
غزل شعری است موزون وآهنگین که مصراع اول بیت اول با بقیه ی مصراعهای زوج هم قافیه است
ولی درشعرشما این ویژگی نیست ووقوافی مشکل دارند جداازوزنش که لغزش داره
البته درابتدا ی شعر دوسه بیت قافیه دارد ماه -شاه- آه وراه باهم هم قافیه اند چون حروفشون مشترکه در اخر کلمه اما
باید تا اخر این قافیه رعایت میشد که نشده
کلمه ی مادر و دارد واو هم بسیارزیاد تکرارشده که از زیبایی کارکاسته
بعضی بیتهاهم واقعن ضعف تالیف داره
مثل این بیت
مادرم مثل شاه می اید
باید یه ویژگیهایی رو درابتدا می اوردید که مخاطب بفهمه چرامادرا به شاه تشبیه کردین
تصویرسازیها باید بیشترشه وخیال انگیزترشه شعرکه ازحالت نثر بیاد بیرون
البته ببخشید اگه کمی فضولی کردم
قصدم خدای نکرده ایرادگرفتن نیست
فقط ازجهت همفکری بیشتربود
وتمام شعرا درابتدای کار اشعارشون
ازاین مشکلات داشته واین عیب نیست
ان شاالله با مطالعه ی اشعارکلاسیک وپشتکار بیشترموفق خواهید شد هرروز بهترازدیروز
مانا باشی نازنین