شنبه ۳ آذر
|
دفاتر شعر سعید عاصم یوسفی(سعدیار)
آخرین اشعار ناب سعید عاصم یوسفی(سعدیار)
|
شاه عرب
ای شاه عرب آنچه هویداست ندانی
عبرتی آموخته از کار تجاوز نخوانی
همتی کرده به یاد آرهشت سال دفاعم
یاری به عدو را بر سلب رفاهم
دستها بر دست شدید تا ریشه مارا کَنید
ساز و برگ رایگان نابودی ما را خرید
پول وتانک و آنچه می خواست داده اید
صحبت از اشغال خاک بر کوی برزن رانده اید
هم کنون دینارتان در اختیار داعش است
شیعه را آزار باید از شما این بینش است
زائران را آنچنان کرده اهانت می کنید
کشتی یاری به مظلوم را اسارت می کنید
میهمانان خدا را زیر آوار ثقیل
مُحرِمِ دشت منا را جملگی بر خود قتیل
گوش خود را باز کرده هوشیار از من شنو
مردم این سرزمین با داس خشم نتوان درو
قدری از آزموده های دیگران درسی بگیر
پای بر دم چون نهادی لاجرم اکنون بمیر
چون عقوبت را سِتُرگ باشد اگر با ما ستیز
تا بجنبی کشورت با خار و خاک نتوان تمیز
ما درس به عبرت تا کنون بس داده ایم
ما جواب آنکه بر ما تاخته است پس داده ایم
گر به فکر رنجش ایران و ایرانی شوی
پایه تختت بلرزد آنچه نا خواهی شوی
فکر بازی با دم شیران نکن
شوخی رنجاندن ایران و ایرانی نکن
( سعدیار )
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
سلام
خوشحالم که بعدازمدتها
شعری ازشماخواندم