يکشنبه ۴ آذر
مشتاقی و مهجوری شعری از محمد حسین پژوهنده
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۵ ۲۱:۰۷ شماره ثبت ۴۹۷۰۵
بازدید : ۶۹۹ | نظرات : ۳۸
|
دفاتر شعر محمد حسین پژوهنده
آخرین اشعار ناب محمد حسین پژوهنده
|
بسم الله رفیق العاشقین
به یاد نخستین تجربه ایام جوانی در سالهای 48و 49، بداهتا انشاد گردید:
عشق از نو شعله ای بر جان فروخت
وز شرارش تار و پود من بسوخت...
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
ای یاور مشتاقان، مشتاق ترم گردان
زین حالت بی تابی بی تاب ترم گردان
یا داروی درم ده، یا حال جنونم ده
گر هیچ نمی یابی پس بی اثرم گردان
مجنون به دعای خود گفتا به خدای خود
دیوانه شدم یاحق، دیوانه ترم گردان
با ناله و با فریاد می گفت چنین فرهاد
ویرانه شدم از عشق، ویرانه ترم گردان
پیرانه شدم عاشق بر نوگل خندانی
وانگاه چه مردانه، مردانه ترم گردان
تا خود نشدم عاشق از عشق چه دانستم
مستانه شدم عاشق مستانه ترم گردان
من مغرب و او مشرق وانگه به چه نزدیکی
چون جان به رگ گردن، نزدیک ترم گردان
جز لذت وصل او هیچ از تو نمی خواهم
مست از لب شیرینش پیرانه سرم گردان
مشتاقی و مهجوری دردی است بلای جان
با این همه از عشقش لبریز ترم گردان.
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
پ. ن.
نقد را باز گذاشته ام در عین اینکه موارد اشکال را خود می دانم، شماهم لطفا کوتاهی نفرمایید، ممنونم.
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیباست.
چودانی و پرسی سوالت کجاست؟