شنبه ۳ آذر
پشت سر قافیه ها شعری از محمد حسین پژوهنده
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ۲۰:۳۲ شماره ثبت ۴۹۳۱۳
بازدید : ۳۵۵ | نظرات : ۶
|
دفاتر شعر محمد حسین پژوهنده
آخرین اشعار ناب محمد حسین پژوهنده
|
دولت يک بوسه
مي روم و روي دلم سوي تو باشد به قفا
آينه سان هر طرفم عکس تو باشد صنما
آمده شاه پريان مست و غزلخوان به ميان
باده به کف عشوه کنان چشم اشارت به شما
آن در يکدانه من گوهر دردانه من
دلبر جانانه من آمده با ناز و ادا
من چه کنم اوست همه ! به که چه نيکوست همه !
جلوه نه جادوست همه ! کو يد بيضا و عصا ؟
مست نه با هوش نيم سرد نه با جوش نيم
گر چه که خاموش نيم کو به لبم هي و هيا ؟
شطح شنو ! طامه شنو ! حرف شنو ! ياوه شنو !
بي سرو بي پايه شنو ! هاي مرا هوي مرا
خشک و تر آهيخته شد تن به سر آويخته شد
شعر به هم ريخته شد لعل لبش گشت چو وا
مانده و درمانده شدم و زتعب آکنده شدم
بسکه دويدم همه شب پشت سر قافيه ها
وزن عروضيم ز کف رفت و غزل گشت تلف
سر دهم اينک ز شعف : هاي ... !نيم از شعرا
گرد نيم ،گرد نيم! باده نيم ،درد نيم !
گنده نيم ، خرد نيم ! چيستم اينک ز شما ؟
شاهم و ملک دو جهان يکسره در سيطره ام
هر که تو بيني همگان بنده و من حکمروا
کام پژوهنده روا گر به يکي لحظه شدي
دولت يک بوسه او کامروا کرده ورا
10/3/72 مشهد
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.