سه شنبه ۲۹ آبان
|
دفاتر شعر مهدی انصاری سمنانی (مهرداد شیدای سمنانی)
آخرین اشعار ناب مهدی انصاری سمنانی (مهرداد شیدای سمنانی)
|
پيشنهاد يک «مرده»!!
من یک «مرده»ام؛
از ناف گورستان تاریخ!
نخند با نیش!
تو هم، یک روز،
به جان غول جادو،
جادوی مرگ میشوی ناگه!
و آنگاه:
پر میکشی از یاد،
و پرتاب
در بایگانی تاریخ،
بیهیچ اعتراض،
بیفریاد!!
و امّا
پیشنهاد «مرده»، این است:
پیش از گم و گور شدن
در انبار سرد تاریخ،
پیش از پراکندگی جان
در تاریکی مرگ آنی،
شمع گوهرت را، خورشید،
و خورشید را جاودانه ساز
با جاری نمودن در کتاب،
کتاب روشنایی و
اندیشه و عشق... .
آری،
من یک «مرده»ام
میتوانی زیاد جدّی نگیری؛ امّا
پیش از اینکه مانند اسیران مرگ،
ساعت زندگیات
تهی شود از وقت،
و پر شوی
از آههای حسرت،
کاری کن،
خدمتی،
با قلمی
...آری، من، تو، او
«مرده» بودیم
و «مرده» خواهیم بود در گورستان تاریخ!!
جایمان همواره:
بایگانی تاریخ!
هر چند این روزها
چند نفَسی تازه کنیم،
زنده کنیم
چند نفسی!
خرداد 1395 خورشیدی
مهدی (مهرداد) انصاری سمنانی («شیدا»)
1.«یِ» واژۀ «تکراری»، «ی ناشناس (نکره)» است؛ پس نباید با کسره، خوانده شود.
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.