يکشنبه ۴ آذر
ناله نوش شعری از قاسم پیرنظر سلیم
از دفتر سکوت سایه نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ۲۰:۳۷ شماره ثبت ۴۷۴۳۹
بازدید : ۷۱۹ | نظرات : ۸
|
دفاتر شعر قاسم پیرنظر سلیم
آخرین اشعار ناب قاسم پیرنظر سلیم
|
ناله نوش
من چه کنم روزگار ، مُمتحـن افــتاده است
قُــرعه بــــنام خــزان ، درچمن افـــتاده است
سرووصنوبرخــموش ، بُلـبُلـــکان ناله نــوش
صاعـقه محنت چـشان ، برسُخن افتاده است
اَبـرســــــیه فتـنه خیز ، دشت و دمن غنچه ریز
لـــرزه تـن نرگس و ، یاسمن افــــــــتاده است
کُــنج خــــیابان شـهر ، پـــیرزنی خـــــــــونگر
اشک خجـالـت کُشش ، پــیرهَـن اُفـــــتاده است
دوز و کلک قهرمان ، دایـم عـــدالت کُــــشان
لـُــقــمه طفـلی یَتـیم ، از دهـــن اُفـــــتاده است
مُرغ سعادت حـــزین ، در قـفـــسی آهـــنــیــن
اهل خِـــــرد آتـشـش ، بر کـفـن اُفــــتاده است
محنت دوران وفــور ، کلــــــبه روزی نمـــــور
کائـنه را ولـــــولـه ، بر بـَــــدن اُفــــتاده است
کِلک "سَلیما" تُهی ، تُــندر وجــــــــــدان رهی
سنگ صـداقت سر، کوهکن افـــــــــــتاده است
پیرنظر "سلیم"
>
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
زیبا و پر معنی
موثر