جمعه ۲ آذر
نقش ماه شعری از نیما اسکندری
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۰۴:۰۳ شماره ثبت ۴۷۰۳۳
بازدید : ۴۲۵ | نظرات : ۱۶
|
آخرین اشعار ناب نیما اسکندری
|
ز خلوت دوست تمنا چه داری
بر این تنهایی جز خدا چه داری
به کس نگو سِر نهان این ارامش
بر بازار جور جفا از وفا چه داری
مجنون شده،ببین حال هجران را
در فغان و دریغ،جز دنیا چه داری
رسم ،شکستن عهد نبود،که شکست
بر نقض بیعت، راه جز فنا چه داری
کاش هجرانَ ش،طولانی نمی شد
بر وصف نادیده،نقش جز ماه چه داری
خاک پایش سرمه چشمم کنم،لیکن...
بر شرمساری خویشتن،جز اما چه داری
کنون فقط،باید صبر کرد،که چه می شود
باید ارث برد،خطاب جز مولا چه داری
چندوچون ، ختم این جَدل چه شود، ندانم
لیک حتم دارم پایان خوش،جز دعا داری
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.