يکشنبه ۴ آذر
|
دفاتر شعر منوچهر منوچهری (بیدل)
آخرین اشعار ناب منوچهر منوچهری (بیدل)
|
مکه
این زمین چون
یک تن است
و آن کعبه دل
مکه ای سرزمین
خوب خدا
چگونه توان سرود
وصف ترا
چگونه توان ستود
عشق ترا
ای پاک زمین هدی
در زیر گنبد نیلگون آسمان
که چون گل شکفته ای
ای زمین پر آوا
تف دیده وسترگ
چون آن داغ
عشقان
پایدارو استوار
بر جایگاه عشق
چون تاریخ انبیا ء
ایستاده ای هنوز
چه تنهائی صدا
با هر طپش
از دل پاک تو
می جوشدچشمه هامهر
ازچشمه های عشق
میباردابرازآسمان
پاک به صحرای تشنه کام
به صحرای بیکران
تو محور توحیدی
وناموس دین خدا
توآن سرود جاودانه ای
ابراهیم بت شکن
تو آغاز تاریخ وحدتی
تاریخ پیامبران
بر تارک جهان
تاریخ رهبران مکه
ای زمین خوب خدا
بنیادهستی تو
تاریخ روشنی است
از پیکار های سخت
بر این زمین
بادست تهی
چگونه.حبیب
آن وارث سلاله
پاکان روزگار
آن امین خدا
بشکست ظلم زمانرا
بشکست تعصب کوران جهل
وکفربشکست قدرت اشراف
ای سرزمین خدا
تو برای دروغ
ابراهیم را خواندی
ولی ما هنوز گرفتاریم
مکه..ای زمین خوب خدا
ای قله هدی
مارا تو باش
رهبر..مارا
توباش رهنما
از دفتر فقط به خاطرتو
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.