درس زندگى
زندگي هر ورقش خاطره اى زرين است
گر تو اين نكته بدانى ، سخنم شيرين است
خوب و بد ميگذرد ، دل تو نگهدار عزيز
قلب سرمايهء پرقيمت ، اگربي كين است
ورنه قلبي كه بود كانِ حسد ،خانهء كين
دل نباشد ، دُمَلى تيره و هم چركين است
چشم را پاك نگهدار ، كه زيبا نِگَرَد!
ورنه چون پرده بيفتد ، اثرش ننگين است
وَرَع و عقل شود راه نجات از هر شر
اين بُوَد باور ما ، بخشى از اين آيين است
همه عمرت تو به جِدّْ ، عِرضِ خلائق خوش دار
عاقبت قبر و لَحَد ، منزل و هم بالين است
خانهء دل چو سپردى تو به اغيار بِدان
صاحبِ خانه كند تَرْكِ دلت ، غم اين است
غافل ابليس نباشد ز تو هرگز آنى
حيلتش گونه به گون ، خُدعهء او رنگين است
پيش مردم مَنِما فخرفروشى هرگز
شاخِ پر ميوه تو بنگر، سر او پايين است
تا كه ديدي ز خلائق تو گناهى كوچك
لب نگهدار مگو عبدِ خدا بى دين است
شعر من گر كه برآرد شررى باكم نيست
امرمعروف فراتر زِ زر و سيمين است
سليمى
ساعت ١٢/٢٠ مورخه ٢٤ام ارديبهشت ماه ١٣٩٤