جمعه ۲ آذر
دلبر شيرازي ام شعری از امیرخانکی
از دفتر قاصدک نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ۱۴:۱۰ شماره ثبت ۴۰۱۱۸
بازدید : ۴۷۴ | نظرات : ۲۱
|
آخرین اشعار ناب امیرخانکی
|
دلبر شيرازي ام درچشممست تو شراب
اين جگرآتش به عشق توگرفت وشدكباب
بي جهت با من ساز مخالف كوك داري ساقيا
بين عجب نيست شدم در دامان مستت خراب
گفته بودند عاشقي ودلبري كارخيرست وبس
پس چراداغ بگذاشتند بردل بهراين ثواب
صدهزارانت گفتم من عاشق ام باورنشد
پس چرا ازچشم وزبانت نيست يكسو جواب
من كه غرق ام در جادوي چشمان تو
لازم آن هست كه اندازي دردعشقم رابرآب!
من كه لب تشنه چشمم به دنبال يك خنده ات
اين چه رسمي هست كه پيغام دهي بهر سراب!
فكركردي من اگرشيرازي وار دل داده ام
احتمالا اعدام خواهم نمودخودرابايك طناب!
يا به رسم شيرازي ها اما با اهل دلي
مي كشم خودرابا خوردن كباب هاي بناب!
اين چنين لااقل چون ليلي ومجنون ها
بعدزين آيد نام من دركنارتودريك كتاب!
في البداهه اي درپاي شعري از اميرحسين مقدم
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.