يکشنبه ۴ آذر
ناهيد آسمان اساطير شعری از محمد حسین پژوهنده
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ ۲۳:۲۱ شماره ثبت ۳۵۹۲۵
بازدید : ۴۱۸ | نظرات : ۵۴
|
دفاتر شعر محمد حسین پژوهنده
آخرین اشعار ناب محمد حسین پژوهنده
|
اي مرغ خوش نوا به گلستان خوش آمدي!
اي غنچه شكفته به بستان خوش آمدي!
بر چشم ما نشین که رمد دیده است.. تا
یابد ز خاک پای تو درمان، خوش آمدی
ای کوثر مقدس و امّ اب رسول
ميلاد توست، خرّم و خندان خوش آمدي!
زهراي پاك جلوه نازت خجسته باد!
ازما به تو درود فراوان خوش آمدي!
ناموس كبريا و لقاح مطهّري
وز دوده نجابت پاكان خوش آمدي!
محسود خاكياني و رشك فرشتگان،
مقصود زافرينش امكان، خوش آمدي!
اي كوكب هدايت ما اي "ونوس" صبح
اي مظهر جلالت يزدان خوش آمدي!
بازهره در سپهر، هميگفت مشتري
باچنگ و رود، مست و غزلخوان خوش آمدي!
ناهيد آسمان اساطير ما تويي!
وين دل سپهر توست خرامان خوش آمدي!
گويند باصنم منشين شو صمد پرست!
كي ترك چون تويي كنم آسان؟ خوش آمدي!
تنديس حسن و لطف و ستایش فقط تويي!
تقديس جز تورا نكنم هان خوش آمدي!
تنزيه جز تو هر صنمي، شرك و كافري است
تسبيح تو است ليك، به يزدان "خوش آمدي"
عمري است درپي تو پژوهنده ام زشوق
تا خود نثارِ پات كنم جان، خوش آمدي!
بر برگ گل به رنگ شقايق نوشته اند:
اي مرغ خوش نوا به گلستان خوش آمدي!
6 /7/ 1376 مشهد.
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.