پنجشنبه ۱ آذر
فقط برای تبسٌم ! شعری از علیرضا آیت اللهی
از دفتر آیتِ ایران نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ ۲۳:۵۸ شماره ثبت ۳۵۸۹۹
بازدید : ۵۹۹ | نظرات : ۱۱
|
دفاتر شعر علیرضا آیت اللهی
آخرین اشعار ناب علیرضا آیت اللهی
|
من خِنگِ خِنگِ هَنگم
در فهم و عقل ؟ مَنگم
از عهدِ دقٌیا نوس
من مردِ نردِ جنگم
سر میبُرم ، میمیرم
مخمورِ جَرس و بنگم
آشتی نمی پذیرم !!!
مخلوق کِذب و اَنگم
مغزم به خشکشوئیست
معتاد هر جفنگم
بازیچه ای به بازار
حتٌی به خود دو رنگم
فعلا" دو لقمه نا نی
باید رسد به چنگم
گرفهم هم مرا بود
باید به این ، دَرنگم
بازیچه ام چو آلت ...
چون در معاش تنگم
حاضر به هر خیانت
عارَم ؟ نه ، و نه ننگم !
بی عقل و بی شعورم
فکر میکنم زرنگم !
حاجی خلاف گوید
من اهل خند ، خندم
گر علم ، حرفِ حق ٌ است
من چون گچم ، چو سنگم
در جستجوی دانش ؟!!!
اصلا" ، به کلٌ دَ وَنگم
چون گفته علم از آنهاست !
من دشمن فرنگم ...
در جهل و بیسوادی ؟
تک ؟ نَه ، که همچو هنگم
در درک و فهم احوال
یک قوچ هفت رنگم
فاقد ز اطلاعات
مثلِ النگ - دو لنگم
موسیقی ار چه زیباست
معتادِ « دَنگ - دَنگ » ام
شعر ارچه دانش افزاست
در شعر هم پلنگم !
اینترنت ار خراب است
من عاشق تفنگم !!!
شهرّ فرنگ ؟ کفر است
من در هوای گنگم
نزدِ بزرگِ دزدان
من یارِ شوخ و شنگم
آقا سیاهکار است ؟
من اهلِ نافِ زنگم !
در ضرب و جرح و کشتن
آماده ! « گوش بزنگ » ام
امٌا ز فرط فاقه ...
در فهم عشق ، لَنگم
مغزم پُر از تنفر ...
آماده ام بجنگم
بازیچه ام چو آلت
آبِ سر سُرنگم
غافل ز زور اغیار
محشر ز « بنگ - بنگ » ، ام
عادت به ظلم دارم
آبِ تهِ هونگم
*
اگر نقد و نظری بسیار ضروری داشتند لطفا" پیام بگذارند ؛ بعید نیست که ، اگر بسیار خوشگل بودند ، پاسخی هم ارائه دهیم ! .
|