کارهایِ خـــــانه رااوکــرده است
آشغال هارابُـــرون اوبـــرده است
جمله،اعضـــایت همـه کوبیده اند
دیــــدگان بازو،ولی خــــوابیده اند
چندروزی بســـــتری درخـــانه ای
یــــا،پیِ دارو،به داروخـــــــــانه ای
تـاکه کارِخـــــانه راســــامان دهی
بهــــــرِغرُ،جــــویدعیـالِ تــــو،رَهی
باتَــــنی افتـــــــــاده وزارونــــــــزار
پای رادرتختِ خـــــوابِ خـــــودگذار
الـــغرض،کارِتـــوچـون گرددتمـــــام
میــــــدهدازبَهـــــرت اینگونه پیــــام
تــــــوفقط اوراتمــــــاشاکـــــرده ای
کارهــــایِ خــویش،حاشـــاکرده ای
تــوفقط،خـــــوابیده ای وخـــورده ای
هیـــــچ کاری بَهــــرِخانه،کــرده ای؟
دائمـــــــــا،لَم داده،بـا،رایـــــــانه ات
سایت رامی خـــوانی وروزنـــامه ات
آخـــرِکارت همه،بی عُرضــگی است
این چــه وضعِ روزگاروزنــــدگی است
کلِّ این اشعــــــار،بهـــــرِخنـــــده اند
وَرنه،مــــردوزن بِه هَــم دل داده انـــد
کارِبنــــده،جـــزرواجِ خنــــــده نیسـت
ازنگارِخــــود،دمی دل کَنــده نیسـت
ای که توخـــوابیده ای درطـولِ ســال
چنــــــدروزی باش،هم پایِ عیـــــــال