سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 8 ارديبهشت 1403
    19 شوال 1445
      Saturday 27 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        شنبه ۸ ارديبهشت

        حقیقت

        شعری از

        نجمه طوسی (تینا)

        از دفتر دلنوشته ها نوع شعر دلنوشته

        ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ۱۰:۵۸ شماره ثبت ۳۲۸۵۲
          بازدید : ۶۰۹   |    نظرات : ۱۰۱

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        آخرین اشعار ناب نجمه طوسی (تینا)

        چرا باید به حلقوم قلم انسان فشار آرد
        مگر رنج بشر از اوست
        مگر چشمش حقیقت را نمی بیند
        صدای آن مسلسل راکه با هر ماشه ای
        سیلاب خون باردوآن داغی که بر
        قلب مسلمان زاده بنشسته
        از آن اشغال وحشت زا
        مگر ظلم وجنایت را نمی بیند
        نمی بیند که آن مادر
        چکونه کودک شش ماهه خود را
        به روی سینه آورده
        و او خاموش فریاد است؟
        و آن خیمه وآن چادر
        که می سوزد در این صحرا؟
        مگر بیت المقدس خانه ی امن رسولان نیست
        زمین وحی وزیتون
        طور سینا نیست
        واکنون آن همه آماج شلیک است!
        حقیقت روشنی بخش است و
        او چشمان خود بسته
        مگر شمشیر ونیزه کم سپاه می کشت ومی انداخت
        که حالا او پناه برتانک وتوپ دارد!
        اگر گرگی بتازد بر رمه از زور مجبوری
        دریده می کند یک یا دوتا از گوسفندان را
        ولی اینک ببین انسان با تدبیر واندیشه
        ببین این قتل عام همنوع خود را!
        و آنسوتر چگونه مردم سوری
        به خون گرم غلتانند
        و این جور وجنایت گورهایی وه چه تاریک است
        واو در آن سرازیر است ولیکن خود نمی داند
        بیا انسان آزاده!
        بِکِش نعش حقیقت را
        زاین آلودگی ها و جنایت ها
        و بنما چهره ی مظلوم دنیا را
        بیا فریاد زن :
        «نفرین به هر چه ظلم وبیداد است»
        بیا با هم مودّت را به روی سینه
        بنشانیم و باهم ریشه ی
        ظلم وجنایت را بخشکانیم.
        ۱۸
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        علی مشکین فام
        يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ۲۳:۱۳
        درود.درود. بسیار زیبا و دلنشین بود افرین خواهر خوبم ..افرین .قلمت پایداروماندنی .
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0