يکشنبه ۴ آذر
|
دفاتر شعر الهه معین زاده (نسیم شرق)
آخرین اشعار ناب الهه معین زاده (نسیم شرق)
|
چه برایم ارمغان آورده بود؟!!!
بادی که از کوچه های تنگ و تاریک
و خانه های خالیِ از زندگی
گذر کرده
چه برایم ارمغان آورده بود
جز درد
که با هر زبانی
تنها یک مفهوم داشت
"درد"
و شاید در مسیرش
سپیداری را ندیده بود
که همیشه برای رهگذران
بیدار ایستاده
و کلاغ های شوم حقارت را
با نگاهش
شرمنده می سازد.
من در برابر چنین ارمغانی
چگونه بگویم از هبوط یک فرشته
و چیرگی دستان منزوی
بر فواره های گسترده ی عدالت
من چگونه پاس بدارم
زبانی که مرا
با خودم بیگانه ساخت
و در گذر از تونل های دهشتناک تاریخ
چگونه بنازم به نامت
وقتی که در آیینه روبرویم
به جرمِ دزدیدن لبخندم
نقره داغ شدی.
***********************************
بداهه-7 آذر 93
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.