يکشنبه ۲۷ آبان
چشم ِ خراب شعری از داود احمدی( باقی )
از دفتر دفتر باقی نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۳ ۲۲:۵۴ شماره ثبت ۲۷۸۲۸
بازدید : ۴۶۱ | نظرات : ۴۱
|
دفاتر شعر داود احمدی( باقی )
آخرین اشعار ناب داود احمدی( باقی )
|
« تقدیم به همه ی دلسوختگان ِ منتظر »
خانه ویرانه ی آن چشم ِ خرابی است ، که بود
تا ابد هم پی ِ آن ماه صوابی است ، که بود
دیده هر چند دوانیم و تلاشی بکنیم
بخت ما بسته ی آن خط و کتابی است ، که بود
می کند جهد زمان تا بزند رنگ ، که یار
خاطرش مشتری کهنه لعابی است ، که بود
ما به آرام ِ دل از جعد صفا می جستیم
زآن پس اندر خَم آن ، پیچش و تابی است ، که بود
سهم از این میکده ما را ، چو به غربت دیدند
اشک چشم و هوس و دُرد شرابی است ، که بود
ساقیا ! پیک غزلخوان نفرستادم یار
دل هم از دیده به سوز و به عذابی است ، که بود
خواب ِ خوش ، فرصت ِ تصویر ِ وی ام حاصل کرد
وین دل آشوبی از آن یک شبه خوابی است ، که بود
دیده بر حظ نچرانید که دلدار نجیب
عاکف پشت ِ همان بند و نقابی است ، که بود
غیرت ِ مرغک ِ امیّد مگر ، یارم باد
کان هم افتاده ز تب دیده سرابی است ، که بود
« باقیا » عرصه ی پیری نبوَد دور ِ مصاف
گاه ِ جولان همه در عهد شبابی است ، که بود
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.