جمعه ۲ آذر
گقتیم و رفتیم و دیدیم شعری از غلامعباس سعیدی
از دفتر نقشی بر آب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ ۰۵:۰۴ شماره ثبت ۲۷۰۳۷
بازدید : ۶۵۴ | نظرات : ۵۰
|
آخرین اشعار ناب غلامعباس سعیدی
|
گفتیم و گفتیم و گفتیم خود نیز باور نکردیم
یک بار یک بار خود را با خود برابر نکردیم
رفتیم و رفتیم و رفتیم دیدیم راه اشتباه است
رفتیم و رفتیم فکرِ یک راهِ دیگر نکردیم
خواندیم و خواندیم و خواندیم یاسین به گوش کرِ خود
دیدیم کج حرف ها را یک راست از بر نکردیم
صد بار خود را نوشتیم صد بار بر صفحۀ آب
با خودنویسی که در آن یک بار جوهر نکردیم
تا مسحِ پا پیش رفتیم اما وضو رفت بر باد
پس قامتی هم نبستیم الله اکبر نکردیم
با خشتِ کج دورِ خود را دیوار کردیم امّا
بامِ ثریّا به سر بود اندیشۀ در نکردیم
از باغ رؤیا گذشتیم صدبار در خواب چون باد
گل هایمان رفت با باد خود را معطّر نکردیم
دنیا ابوجهلمان کرد فرصت به ما داد و دیدیم
تزویر و زور و زرش را کار ابوذر نکردیم
غلامعباس سعیدی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.