سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 3 آذر 1403
    22 جمادى الأولى 1446
      Saturday 23 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        شنبه ۳ آذر

        ارزانی پدر و مادرم

        شعری از

        بیژن آریایی(آریا)

        از دفتر برگی از تاریخ نوع شعر مثنوی

        ارسال شده در تاریخ شنبه ۹ فروردين ۱۳۹۳ ۰۹:۱۳ شماره ثبت ۲۵۰۶۹
          بازدید : ۵۴۲   |    نظرات : ۳۲

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر بیژن آریایی(آریا)

        ز  اسفندیار  و  کتایون   ،  پدر   مادرم

        که    مانند    تاجی     بُوَند   بر    سرم

        بخوانم    کنون    چند    بیتی     درست

        نباشم  به  مهْرشان  من  انسانِ   سُست

        پدر را   گذشت   شِیبُ     هفتاد     سال

        ولیکن   جوان  است   و   فرخنده   حال

        چو    دوران   شابَش    بُوَد     تندرست

        خود  او  گوید  این  را  ز ورزش بجُست

        بزرگ   است  و  رایزن  به  ایلم   چنان

        پذیرند   خِردشْ    را   همه      مردمان

        بُوَد    مهربان  ،    با    هنر  ، با   وفا

        بخوانند    وُرا    مردمان     با     صفا

        به   روزی  که   باشد  به  ایلم  نشست

        که جویند  و چاره  ، پی   هر   شکست

        چنان   با خِردْش  ، کار  جوید    نشان

        تو   گویی نبودست شکست  در   میان

        کلانتر     بخوانند،     کتایونِ       مام

        که    آرام  نگیرد  ز صبح  تا  به  شام

        زنی    مهربان  ،با   محبت    به   ایل

        که    بافد   همه    بافتنی  را   به میل

        بخوانَد   ز    شهنامه    ابیات،    چند

        که   ریزد  ز  گوهر  دهانش  چو  قند

        پدر   نیز   بخواند   چو   مامم  سخن

        شکوفا   شود   گل   در   آن   انجمن

        ز   زال   و   ز  رودابه اش   داستان

        گَرَت   خوانده   باشی   بدانی    چنان

        چه   بزمی   بود   بزم   آن دو به هم

        ز  تاریخمان   قصه ایی   بیش  و کم

        بخوانند   به  ما  آن  چنان پر ز  شور

        ازیرا      نباشم    ز   تاریخْ       دور

        خدایم   نگه   دارد   آن   باب  و مام

        دو   یاری   که   دارند  به گرمی کلام

         

        ۱
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        3