سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 30 فروردين 1403
    10 شوال 1445
      Thursday 18 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        پنجشنبه ۳۰ فروردين

        مرز پر گهر

        شعری از

        پوریا دانش مایه(سالک)

        از دفتر شعرناب نوع شعر مثنوی

        ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ ۱۶:۰۵ شماره ثبت ۲۴۶۷۲
          بازدید : ۷۶۹   |    نظرات : ۳۷

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر پوریا دانش مایه(سالک)
        آخرین اشعار ناب پوریا دانش مایه(سالک)

        اَیا چون نشانیست از خاوران

        به ایران زمین اندر آید زبان

        چو صاحب جهان این جهان را فراشت

        نگینی چو ایران بر آن بر گذاشت

        نشاید جهان را چو ایران نشان

        مگر گفته ی صاحب اختران

        ز اهریمنان کس توان نام برد

        در ایران کمی آب آسوده خورد

        چو گُردان گُردی چو کورش کبیر

        بیفتد اراده رود پای گیر

        که چنگیزیان چون سکندر خراب

        بسان یکی تیغ پولاد ناب

        که ایران چو باشد به نزد ددان

        بهشت خیالی ولی کن گران

        چو آورد شری زهرسو سری

        جهان آفرین باز کرده دری

        چو آن در برآرد به هرسو نگر

        شود جشن و شادی، سر آید شرر

        از این است جهاندار رویی نمود

        دری را بر افشاند و خویی نمود

        چو ایرانیان پای بر نفس خویش

        نهادند ،دشمن نکرد پای پیش

        چو گردان همه پاک گشته زنفس

        دلاشان رها شد ز یوق و قفس

        نکویی بر افراشتند چون نهال

        به یزدان که این قوم هست بی همال

        تو باید بنازی به خود پوریا

        که داری جدی نیک چون آریا

        ۲
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        محمد آقاقربانی
        شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۱۸
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0