جمعه ۲ آذر
به مناسبت ضربت و شهادت امام علی (ع) شعری از حسین سپهری (پرواز)
از دفتر لیلی نامه نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۲ ۰۸:۵۹ شماره ثبت ۱۵۹۳۶
بازدید : ۹۱۶ | نظرات : ۲۱
|
دفاتر شعر حسین سپهری (پرواز)
آخرین اشعار ناب حسین سپهری (پرواز)
|
امشب آن خواب نبی تعبیر شد
کوفه تاریک و چه بی تدبیر شد
وای مردم عرش حق ویرانهای
فرق مولا را زند هم خانه ای
مسجد و محراب از خونش چو رود
رفت حق گویِ خداوند ودود
کوفیان:بانگ اذان حیدر است
بانگ لبیک امیر خیبر است
کوفیان از اشک زینب شرم نیست؟
مرد افتاده در این محراب کیست؟
او مگر نی مرد رعنای غدیر
آنکه احمد کرد او را تک وزیر
اشک عباس و حسن را دیده ای؟
ضجه ی ام البنین نشنیده ای
آسمان گریان شده با اشک خون
در سر هر جن و انسی شد جنون
بیوه گان امشب علی بیدار نیست
قوت مسکینان دگر در کار نیست
.
.
ابن مجم این لعین نا بکار
خسته شد از لحظه های انتظار
برد بالا سیف زهر آلوده را
داد فریادی زکین در این سرا
سجده ی مولا به پایان چون رسید
وقت را در اختیار خود بدید
جنتُ الفردوس را از یاد برد
خود به دامان جهنم ها سپرد
ریش مولا را به خون آغشته کرد
قلب هر انسی هزاران رشته کرد
ناله ی فزت و رب الکعبه را
داد در گوشش علی سید الورا
زهر در جان علی بس ناز کرد
تا که روحش سوی حق پرواز کرد
تا که روحش سوی حق پرواز کرد.
--------------------------------
ایام سوگواری امیر مومنان امام علی ابن ابیطالب(ع)
بر تمامی عزیزان تسلیت باد.
حسین سپهری(عراری)
ماهشهر
خوزستان مرداد92
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.