شنبه ۲۶ آبان
باور و تردید شعری از مژده پاکی
از دفتر نو گرایانه نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۲ ۱۱:۵۲ شماره ثبت ۱۴۶۱۹
بازدید : ۶۲۸ | نظرات : ۴۶
|
آخرین اشعار ناب مژده پاکی
|
ای چشم
امشب هم برای گریه های من
دلیل تازه می خواهی؟
و یا بغضی که مانده در گلو
یا درد پر آوازه می خواهی ؟
بیا... این هم دلیل :
امشب
فرو افتاده طفل باورم از بام تردیدم
و مجروح است
دست و پای تُرد و نازک ایمان
و شیون می کند
این طفل معصوم از ریاکاری
ببار ای چشم
باریدن ، مگر غم نامه می خواهد ؟
و یا آتش زدن در خرمن پروانه می خواهد ؟
بیا این هم دلیل :
امشب
میان رود سرد و سرکش عصیان
سوار قایق چوبین طاعت
طفل ایمانم هراسان است
و می ترسم که طوفانی و گردابی
فرو بلعد معصومیتش را
چشم !!
بیا باران اشک نقره فامت را
به دشت تشنه ی باور
بنوشان
و باور را
فراز آور از دشت فرودست ریاکاری
ببار ... چشمِ همیشه شاهدم
خیسم ، ترم کن ، باورم کن
غرق تردیدم ...
...............................
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.