سه شنبه ۶ آذر
سیگار پشت سیگار شعری از احسان محسن زاده
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دیروز شماره ثبت ۱۳۳۹۹۶
بازدید : ۶۵ | نظرات : ۴
|
دفاتر شعر احسان محسن زاده
آخرین اشعار ناب احسان محسن زاده
|
هردم ویار سیگار، سیگار پشت سیگار
گَه نعشه گاهی خمار، سیگار پشت سیگار
بیل و کلنگ کهنه، چاهی عمیق و تاریک
در عمق خود گرفتار، سیگار پشت سیگار
هر فکر مثل خنجر، بر قلب خسته ام زد
گم گشتهام در این کار، سیگار پشت سیگار
در انتهای این راه، چیزی جز این نمانده
یک زندگی به انکار، سیگار پشت سیگار
بیحاصلی و حسرت، نقش است روی دیوار
درمانده و به ناچار، سیگار پشت سیگار
خاموش میشود عمر، در پیچ و تاب این دود
اینگونه تا سرِ دار ، سیگار پشت سیگار
چشمان بسته بر خواب، بیدارم و پریشان
افسرده و خبردار، سیگار پشت سیگار
بیهیچ راه برگشت، در کوچههای بنبست
یک عمر پشت دیوار، سیگار پشت سیگار
هر لحظه بغض تازه، هر لحظه درد کهنه
با روح سرد و بیمار، سیگار پشت سیگار
دیگر چه مانده از من، این زندگی نباتی
آهستهسوزی انگار، سیگار پشت سیگار
این زخم کهنه دیریست، بر جان من نشسته
میسوزم از غم یار، سیگار پشت سیگار
بر گونه های داغش،با بوسه های تردید
لبهای سرد و تبدار، سیگار پشت سیگار
خسته ز هر چه بود و، از هر چه هست اینک
از بیکسی ست سرشار، سیگار پشت سیگار
این بغض کهنه هر شب، سنگینتر از همیشه
با این تن خود آزار، سیگار پشت سیگار
تا صبح با خیالش ، در خلوتم اسیرم
در چشمم او شده خار، سیگار پشت سیگار
#احسان_محسن_زاده
تضمین و استقبال از شعر خانم اندیشه فولادوند
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
مراحل توهّمِ روشنفکری و دانایی در ایران:
سیگار کشیدن - اکسسوری و خالکوبی تا آرنج !
مخالفت با دین و مذهب - با دمپایی و کفش و چکمه روی فرش و موکت رفتن - طلاق همراه با قهوه خوری - آدامس و آهنگ خارجی که معنی جملات اش را هم بلد نیست - نگهداری از سگ و گربه