سلام ودرود دوباره جناب گلی ایوری- استاد بزرگوار
سپاس از اینکه استادانه بیان کردین همه چیز را
این شعر رو دوروز پیش گفتم و کلاسم تموم شده
چون با بچه ها ابتدایی سر وکاردارم ،معمولا در قالب داستان یا شعر بچه گانه ،یک خصوصیت یا رفتار ناخوب رو بهتره بگم ،د بچه ها خاموش میکنم
و هیچ وقتم این شعر رو نخواهم فرستاد ،چون به دایره درک اونا نمی رسه و کلمات سخته و مخصوصا اون واژه ی فقیر که روح بچه ها را مکدر خواهد کرد
شعری بود برای دل خودم ...که در سایت قرار دادم
و مخاطب هم مسلما افراد بزرگتر خواهند بود اگر روزی شعر من را خواندند...
مطمئنا ومسلما اگر چنین شعری رو درگروه بچه ها
قرار نی دادم ،بچه های ضعیف تر ،سرخورده تر می شدند
...
بچه ها را باید با دنیای خودشان واز زبان خودشان توجیه کرد
باید مثل خودشان بود
مثل خودشان سخن گفت و چون خود آنها بازی کرد و هم بازی شد
مخصوصا تو مقطع ابتدایی
بنده پایه سوم ابتدایی تدریس میکنم چند ساله
و آشنایی باضرب وحفظ جدول ضرب از کلاس سوم شروع میشه..یک از وقتی که ضرب ۱ یا ۲ یا ...رو شروع میکنیم باید از بچه ها هرروز پرسیده شه تا راه بیفتن
همین امسال چن روز بود که ضرب ۱ رو تدریس کرده بودم
البته پس از مقدمات و..
وقرار بر پرسش بود،دانش آموزان من دختر بودن،
یکی از بچه ها رو آوردم پای تخته و دوسه تا ضرب عددهارو ازش سوال کردم،یهو زد زیر گریه
...
گفتم که اشکال نداره عزیزم اگه حفظ نکردی روز دیگه
گفت که مامانم سواد نداره و هیچکی نبود باهام کار کنه وازم بپرسه وگریه امونش نمیداد،خیلی ناراحت شدم
خودم بغضم گرفته بود وخودم رو گرفته بودم..
طرفش رفتم و آرامش کردم ..گفتم که اشکال نداره عزیزم
من هم....پدر ومادرم سواد کافی نداشتن ..من هم مثل شما بودم ،مثل بیشتر شما...
نشستم و ازدخودم پرسیدم، روی جواب دست گذاشتم تا جواب را حفظی بگم وکم کم حفظ کردم همه را..
با تلاش خودم درس خوندم و شدم یه معلم
البته دست وپا شکسته َشغلها دیگه رو تجربه کردم
شما استعدادتان بیشتره و مسلما میتونین بهتر عمل کنین
شما میتوانین...
قرار شد فردا یل روز دیگه که حاضر شد ازش بپرسم
فردای اون روز ،دختر گلم خودش آمد پیشم وگفت خانم میشه ازم ضرب بپرسین،با کمال تعجب دیدم کل ستون ۱ و رو حفظ کرده ،چه پراکنده و چه ترتیبی..
خیلی خوشحال شدم..
اون دانش آموز خیلی تو همه درسها پیشرفت کرد
و یکی از بهترین بچه های کلاس از همه نظر شد
بچه ها مثل برگ گلند که باید مواظب باشیم پژمرده نشوند یا خطی بر ندارند
با گُل مثل گُل باید رفتار کرد
این خاطره رو دوست داشتم بگم که منم قبل از اینکه معلم باشم ،مادرم که گاهی بچه ها را بیشتر از خانواده دوست دارم ...
ممنونم از نظرات و راهنماییهای شما استاد بزرگوار
🙏🙏🙏🙏🙏
سروده اجتماعی زیبایی است
با سبک شما که عاطفی و مهربان هم هستید .
موفق باشید .