سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 5 دی 1403
  • روز ملي ايمني در برابر زلزله
25 جمادى الثانية 1446
    Wednesday 25 Dec 2024
      مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

      چهارشنبه ۵ دی

      وقتی نمی بینیم

      شعری از

      احسان فلاح رمضانی

      از دفتر ترانه ها نوع شعر ترانه

      ارسال شده در تاریخ جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ ۱۲:۳۰ شماره ثبت ۱۳۰۴۶۰
        بازدید : ۴۶۳   |    نظرات : ۷۹

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      آخرین اشعار ناب احسان فلاح رمضانی

      یک اسکله کشتی دنبال چشماته
      دل های دیوونه درگیر دریاته
       
      کشتیمو میسازم رو موج و توفانت
      تو چشم ماهی ها تا عمق جریانت
       
      یک نامه تو بطری رو عرشه میپاشه
      رویای من میشی کاشکی همین باشه
       
      با ناخدای دل گرداب و رد میشم
      تا تو نمیمیرم غرقاب و سد میشم
       
      جز  کنج  آغوشت  پهلو  نمیگیرم
      با یک جزیره عشق گنجت رو میگیرم
       
      میبوسمت اما نه توی بندرها
      میخواهمت اما نه لای شبدرها
       
      روزای آفتابی عشقو نمیفهمن
      وقتی که میباری لنگر نمیندازن
       
      با چشم آهوها یک عمره درگیرن
      چشمای تو اما دنیای تصویرن
       
      دنیامو میگیری وقتی نمی بینیم
      گل میکنم با تو اما نمی چینیم
       
      دل میبری از من دل میکنی از من
      میبازمت ای عشق میسازی ام حتمن
      ۱
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۱۰
      خندانک
      درودبرشما جناب رمضانی خندانک
      ترانه ای بسیارزیباودلنشین خواندم ازشنا
      آفرین خندانک
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      احسان فلاح رمضانی
      احسان فلاح رمضانی
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۳۹
      درودها بانوی ادیب خانوم عجم بزرگوار
      بسیار سپاسگزارم از زیبانگری همیشگی شما بانوی ادیب به قلم ساده من
      سپاس از حضور گرم و حسن توجه شما
      قلم رنجه کردین
      برقرار باشید و سلامت
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      ارسال پاسخ
      جواد مهدی پور
      جواد مهدی پور
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۸:۳۱
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      خندانک خوش آمدید
      ارسال پاسخ
      مسعود مدهوش( یامور)
      مسعود مدهوش( یامور)
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۲۱:۰۲
      به شعر زیبای استاد رمضانی عزیز👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏


      خوش امدید🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

      Welcome🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


      hoş geldin🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲


      willkommen💐💐💐💐💐💐💐💐


      bienvenu🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      ارسال پاسخ
      محمد رضا خوشرو (مریخ)
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۶:۴۰
      درود جناب رمضانی
      دوست داشتم ترانه ی شما را .
      شعر خوش ساختی هم بود که امیدواریم شاهد اجرای آن هم باشیم .
      خندانک
      موفق باشید
      جواد مهدی پور
      جواد مهدی پور
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۸:۳۱
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      خندانک خوش آمدید
      ارسال پاسخ
      مسعود مدهوش( یامور)
      مسعود مدهوش( یامور)
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۲۱:۰۰
      به شعر زیبای استاد رمضانی عزیز👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏


      خوش امدید🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

      Welcome🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


      hoş geldin🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲


      willkommen💐💐💐💐💐💐💐💐


      bienvenu🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      احسان فلاح رمضانی
      احسان فلاح رمضانی
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۲۲:۲۲
      درود و عرض ادب ادیب هنرمند جناب مهندس خوشروی بزرگوار
      بسیار خوشحالم که این ترانه رو دوست داشتید و مورد سلیقه و پسند شما قرار گرفت
      بسیار سپاسگزارم از ابراز لطف و محبت های همیشگی شما
      قلم رنجه کردین
      برقرار باشید و سلامت
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      ارسال پاسخ
      شاهزاده خانوم
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۷:۱۴
      سلام بر شاعر توانا خندانک خندانک
      ترانه‌ی دلچسب و گوارایی بود.. خندانک خندانک
      در عین حال لطیف.. خندانک
      ولی یه سوال با توجه به.. تقریبا محاوره‌ای بودن زبان ترانه‌تون.. چرا یک.. رو یه ننوشتید؟.. وقتی با یه می‌خونم.. روان‌تر میشعع.. خندانک
      یه چیز دیگعع.. مخاطب با چشم آهوها یه عمر درگیرن کمی برام مجهوله.. روزای آفتابی یا کشتی‌تون خندانک
      نمی‌دونم چرا حس می‌کنم این بیت یکم از محتوای شعر دور شده.. نمیگم معنایی دور شده..‌ نعع.
      شاید چون یهووو از تصویر دریا و مخلفاتش.. رسیدیم به خشکی.. یه جوری شده برام.. خندانک
      بیت نهم هم نمی‌بینیم و نمی‌چینیم.. به مزاجم خوش نیومد..🙈
      بیت آخر هم در مفهوم فوق‌العاده‌ست ولی در ظاهر به باشکوهی و عظمت ابتدا و میانه ترانه نیست..🙈🙈🙈

      اینا صرفا نظر شخصیه یه دانشجوی دوستدار شعر و ترانه‌ست..🤪 و ممکنه از اساس اشتباه باشععع.. خندانک
      پس قاعدتاً خیلی راحت می‌تونید جسارتموو به بزرگواری و استادی خودتون ببخشید.. خندانک خندانک
      روز پر خیر و برکتی داشته باشید خندانک
      جواد مهدی پور
      جواد مهدی پور
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۸:۳۱
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      خندانک خوش آمدید
      ارسال پاسخ
      احسان فلاح رمضانی
      احسان فلاح رمضانی
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۸:۴۰
      ببخشید شاهزاده خانوم ادیب کلی تایپ کردم و متوجه شدم اشباهی مورد حذف قرار گرفت.سر فرصت دوباره مطالب رو مرقوم میکنم.سپاس از نکات زیبایی که گوشزد کردید🌹
      ارسال پاسخ
      احسان فلاح رمضانی
      احسان فلاح رمضانی
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۲۰:۰۶
      درودها و عرض ادب و احترام بانوی ادیب و نکته سنج
      خواهش میکنم چه جسارتی‌ اصلا شعری که مورد واکاوی و نقد قرار نگیره بنظر من از اعتبار زیادی برخوردار نیست و نمیشه عیار اونرو بدرستی محک زد.بسیار خرسندم از دقت نظر و واکاوی شما بانوی ادیب

      در مورد استفاده از «یک» باید عنوان کنم که هر چند در سرایش ترانه پایبندی به وزن عروضی زیاد مشهود نیست اما من هنوز نتونستم خودم رو از قواعد وزنی رها کنم و برای همین برغم درستی نظر شما و گوشنوازی استفاده از«یه» ترجیح دادم از دایره وزن خارج نشم هر چند که استفاده از یک هم در زبان محاوره کاربرد داره و اینرو ترانه های سروده شدهٔ حاکم بر فضای ادبی گواهی میده
      در مورد چشم آهوها برای دریافت نظر سراینده باید به دو بیت قبل رجوع کنید چرا که نقد سراینده به عشق فارغ از خطر و کمتر واقعی بندرنشین ها و خشکی نشین ها هست که عشقبازی در روزهای آفتابی رو به زدن در امواج و توفان ها ترجیح میدن و البته حدس میزدم که مخاطب این ترانه با منظور سراینده در اینزمینه کمی دچار مشکل بشه و این البته بدلیل نقطه ضعف های فراوان من در امر سرایش ترانه هست که به تازگی وارد این قالب ادبی بسیار حساس و ظریف شدم و دقت نظر های شما و دوستان برای یافتن اشکالاتم در ادامه راه بسیار گرانبهاست و از این بابت از شما بخاطر گوشزد این موارد بسیار سپاسگزارم
      در مورد قوافی نمی بینم و نمی چینم هم رویکردهای سلیقه ای نمایان هست و البته باز هم اشکال از سراینده هست چون ترانه سرا باید اونقدر بر فضای حاکم بر احساسات مخاطب تسلط و نزدیکی داشته باشه که حتی در کاربرد قوافی هم دقت نظر بیشتری داشته باشه
      در مورد بیت آخر هم از حسن توجه شما ممنونم و خرسندم که مفهوم خوبی رو برای شما تداعی کرد
      نقد و واکاوی شما که خودتون از ترانه سراهای موفق و بااحساس هستید برای من امتیاز بزرگی هست
      شاگردنوازی های شما و اهالی محفل ادبی شعر ناب سبب جرأت و جسارت من برای سرایش هست چرا که بدون تعارف و حقیقتا قلم ناتوان و ناچیز من لیاقت تشویق و تحسین رو نداره و اینرو از مقایسه اشعار ساده خودم با شعرهای بسیار زیبای این محفل ادبی و خارج از این محفل ادبی درک کردم و در اینزمینه به هیچ وجه تواضع الکی نمیکنم
      بهر حال از اینکه وقت ارزشمندتون رو برای واکاوی این اثر صرف کردید خیلی خیلی ممنونم و امیدوارم باز هم از راهنمایی های شما بانوی ادیب برخوردار باشم
      منهم برای شما خیر و برکت رو خواستارم
      در پناه لطف خداوند مهربان برقرار باشید و سلامت
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      ارسال پاسخ
      مسعود مدهوش( یامور)
      مسعود مدهوش( یامور)
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۲۱:۰۰
      به شعر زیبای استاد رمضانی عزیز👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏


      خوش امدید🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

      Welcome🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


      hoş geldin🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲


      willkommen💐💐💐💐💐💐💐💐


      bienvenu🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      عباسعلی استکی(چشمه)
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۲۳:۰۴
      درود بزرگوار
      ترانه ای زیباست خندانک
      احسان فلاح رمضانی
      احسان فلاح رمضانی
      يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۱۰
      سلام و عرض ادب و احترام استاد عزیز جناب استکی بزرگوار
      بسیار سپاسگزارم از حضور گرم و زیبانگری شما
      قلم رنجه کردین
      برقرار باشید و سلامت
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      ارسال پاسخ
      مهرداد عزیزیان
      سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ ۲۳:۴۹
      درود جناب رمضانی گرامی
      بسیار زیباست و پتانسیل زیباتر شدن نیز دارد
      👏👏🌺
      احسان فلاح رمضانی
      احسان فلاح رمضانی
      چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ ۰۰:۱۰
      درودهای فراوان و عرض ادب و احترام محضر ادیب متشخص و بسیار زیبانویس و خوش قلم جناب عزیزیان نازنین و بزرگوار خندانک خندانک

      بسیار سپاسگزارم از زیبانگری های همیشگی شما استاد هنرمند خندانک خندانک
      وقتی ترانه سرای متبحری چون شما این اثر رو مطلوب و زیبا تشخیص میده یقینا سبب دلگرمی فراوانی هست برای من خندانک خندانک

      از محبت های همیشگی شما بسیار سپاسگزارم خندانک
      قلم رنجه کردین خندانک
      در پناه لطف خداوند مهربان برقرار باشید و سلامت
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      ارسال پاسخ
      راضیه خضری
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۱۰
      سلام و عرض ادب جناب رمضانی ادیب بزرگوار خندانک خندانک

      خیلی عاشقانه و زیبا سرودید احسنت خندانک خندانک خندانک
      نبض قلمتان سبز نویسا باشید خندانک
      مسعود مدهوش( یامور)
      مسعود مدهوش( یامور)
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۵۹
      به شعر زیبای استاد رمضانی عزیز👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏


      خوش امدید🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

      Welcome🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


      hoş geldin🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲


      willkommen💐💐💐💐💐💐💐💐


      bienvenu🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      ارسال پاسخ
      احسان فلاح رمضانی
      احسان فلاح رمضانی
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۴۲
      سلام و عرض ادب و احترام بانوی ادیب خانوم خضری بزرگوار
      بسیار سپاسگزارم از زیبانگری همیشگی شما بانوی ادیب
      تحسین و آفرین گویی شما سبب خرسندیست
      سپاس از حضور گرم و حسن توجه شما
      قلم رنجه کردین
      برقرار باشید و سلامت
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      ارسال پاسخ
      جواد مهدی پور
      جواد مهدی پور
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۸:۳۱
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      خندانک خوش آمدید
      ارسال پاسخ
      محمد باقر انصاری دزفولی
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۵۶
      خندانک خندانک خندانک
      باسلام وارادت
      خواندم ولذت بردم
      درود درود
      ادیب دانا وتوانا
      خندانک خندانک خندانک
      مسعود مدهوش( یامور)
      مسعود مدهوش( یامور)
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۵۹
      به شعر زیبای استاد رمضانی عزیز👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏


      خوش امدید🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

      Welcome🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


      hoş geldin🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲


      willkommen💐💐💐💐💐💐💐💐


      bienvenu🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      ارسال پاسخ
      احسان فلاح رمضانی
      احسان فلاح رمضانی
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۴۳
      سلام و درودها بر ادیب هنرمند جناب انصاری بزرگوار
      بسیار سپاسگزارم از حضور گرم ، محبت ها و تحسین و آفرین گویی شما
      قلم رنجه کردین
      برقرار باشید و سلامت
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      ارسال پاسخ
      جواد مهدی پور
      جواد مهدی پور
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۸:۳۱
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      خندانک خوش آمدید
      ارسال پاسخ
      مسعود مدهوش( یامور)
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۵۹
      درودتان استاد بزرگوار شاعر زیبا نگار و فرهیخته ی ارجمند👏🍀🌲🌲🪴

      صبح شنبه با ترانه زیبا و روح نواز شما بزرگمهر هفته ی خوبی را نوید میدهد👏👏👏🪴🪴🌲🌲🍀🙏🙏🙏🙏🙏🤞🤞🌼🌹🎉

      جز کنج آغوشت پهلو نمیگیرم
      با یک جزیره عشق گنجت رو میگیرم

      میبوسمت اما نه توی بندرها
      میخواهمت اما نه لای شبدرها
      🌹🌹🌹🌹🌹🎉🎉🎉🎉🎉🌲🌲🪴🪴
      ☄️☄️☄️☄️☄️☄️☄️☄️☄️☄️☄️☄️☄️

      بسیار زیبا ،دلکش،خواندم و حظ وافر بردم،پر مفهوم و چشمگیر،افرینها،درود بر شما 🪷👏👏🌱🤞🎉🍃💫⭐🌸🌸🌸💐💐🪴🧿🧿🧿🧿
      احسان فلاح رمضانی
      احسان فلاح رمضانی
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۴۹
      عرض ادب و احترام و درودها بر ادیب اندیشمند و ترانه سرای بااحساس و هنرمند جناب دکتر مدهوش بزرگوار
      شاگردنوازی شما نشان از بزرگواری و تواضع شماست
      بسیار سپاسگزارم که با تمام مشغله ها و امر پژوهش و تدریس وقت ارزشمندتون رو پای صفحه ساده و قلم ناچیز من صرف میکنید و با محبت هاتون شاگردنوازی میکنید
      بسیار سپاسگزارم از حضور گرم ،زیبانگری و حسن توجه شما ادیب گرامی
      بسیار خرسندم که این ترانه مورد توجه شما قرار گرفت و ممنونم از گزینش بندهای انتخابی این ترانه
      قلم رنجه کردین
      برقرار باشید و سلامت
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸

      ارسال پاسخ
      جواد مهدی پور
      جواد مهدی پور
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۸:۳۱
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      خندانک خوش آمدید
      ارسال پاسخ
      مسعود مدهوش( یامور)
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۰۹:۵۹
      به شعر زیبای استاد رمضانی عزیز👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏


      خوش امدید🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

      Welcome🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


      hoş geldin🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲


      willkommen💐💐💐💐💐💐💐💐


      bienvenu🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      احسان فلاح رمضانی
      احسان فلاح رمضانی
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۵۱
      سپاسگزار تمامی زحمات شما و گل های های تقدیمی زیباتون پای این صفحه هستم جناب دکتر مدهوش ارجمند
      شاگردنوازی شما سبب امتنان هست
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      ارسال پاسخ
      علی نظری سرمازه
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۰۸
      درود جناب رمضانی
      ترانه ی دلنشینی است
      خندانک خندانک
      خندانک
      کشتیمو میسازم رو موج توفانت
      تو چشم ماهی ها تا عمق جریانت
      احسان فلاح رمضانی
      احسان فلاح رمضانی
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۵۲
      درودها ادیب هنرمند و طناز جناب نظری بزرگوار
      دلنشین حضور گرم شما در صفحه ناچیز من هست
      سپاس از گزینش بند انتخابی،تشویق و همچنین تقدیمی گل های زیباتون
      قلم رنجه کردین
      برقرار باشید و سلامت
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      ارسال پاسخ
      جواد مهدی پور
      جواد مهدی پور
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۸:۳۱
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      خندانک خوش آمدید
      ارسال پاسخ
      مسعود مدهوش( یامور)
      مسعود مدهوش( یامور)
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۲۱:۰۰
      به شعر زیبای استاد رمضانی عزیز👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏


      خوش امدید🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

      Welcome🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


      hoş geldin🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲


      willkommen💐💐💐💐💐💐💐💐


      bienvenu🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      ارسال پاسخ
      محمد اکرمی (خسرو)
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۲۴
      درود جناب رمضانی
      شعر زیبا و خوش آهنگی سرودید
      پیروز و دلشاد باشید
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      احسان فلاح رمضانی
      احسان فلاح رمضانی
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۳:۵۴
      درودها ادیب هنرمند جناب اکرمی بزرگوار
      بسیار سپاسگزارم از حضور گرم ،زیبانگری،تشویق و تحسین و همچنین تقدیمی گل های زیباتون
      قلم رنجه کردین
      برقرار باشید و سلامت
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      ارسال پاسخ
      جواد مهدی پور
      جواد مهدی پور
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۸:۳۱
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      خندانک خوش آمدید
      ارسال پاسخ
      مسعود مدهوش( یامور)
      مسعود مدهوش( یامور)
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۲۱:۰۱
      به شعر زیبای استاد رمضانی عزیز👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏


      خوش امدید🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

      Welcome🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


      hoş geldin🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲


      willkommen💐💐💐💐💐💐💐💐


      bienvenu🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      مریم کاسیانی
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۷:۱۳
      درود و عرض ادب
      خوش آهنگ و زیباست
      با توانایی و تسلط شما،به لحاظ حفظ معنا و محتوا می توانست بهتر هم باشد
      ان شاءالله که شنونده ی اجرای ترانه هاتان باشیم
      🌸🌸🌸🌸🌸
      جواد مهدی پور
      جواد مهدی پور
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۸:۳۱
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      خندانک خوش آمدید
      ارسال پاسخ
      مسعود مدهوش( یامور)
      مسعود مدهوش( یامور)
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۲۱:۰۱
      به شعر زیبای استاد رمضانی عزیز👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏


      خوش امدید🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

      Welcome🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


      hoş geldin🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲


      willkommen💐💐💐💐💐💐💐💐


      bienvenu🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      احسان فلاح رمضانی
      احسان فلاح رمضانی
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۲۲:۲۸
      درود و عرض ادب و احترام بانوی ادیب خانوم کاسیانی بزرگوار
      بسیار سپاسگزارم از زیبانگری شما نسبت به این ترانه ساده
      با توجه به اینکه شما یکی از ترانه سراهای موفق و حرفه ای این محفل ادبی هستید واقعا ممنون میشم عیوب این اثر و راهکارهای بهتر شدن این ترانه رو بیان کنید.واقعا از نکته های شما استفاده میکنم و خرسندم که در کنار شاعران زیبانویسی چون شما قلم میزنم و میتونم بیشتر اندوخته های ادبی جمع آوری کنم
      امیدوارم این ترانه های ضعیف قابلیت اجرا داشته باشه
      از حضور گرم شما بانوی ادیب بسیار سپاسگزارم
      قلم رنجه کردین
      برقرار باشید و سلامت
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      نیره صدری
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۸:۲۸
      درود واحترام شاعرزیبا قلم جناب رمضانی
      ترانه ای بسیار دلنشین ولطیفی سرودید
      خندانک خندانک
      دلشاد باشید وسربلند خندانک
      جواد مهدی پور
      جواد مهدی پور
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۸:۳۲
      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      خندانک خوش آمدید
      ارسال پاسخ
      احسان فلاح رمضانی
      احسان فلاح رمضانی
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۲۲:۳۰
      درود و عرض ادب و احترام بانوی ادیب و هنرمند خانوم صدری بزرگوار
      بسیار سپاسگزارم از زیبانگری شما بانوی خوش قلم
      خرسندم که این ترانه مورد توجه نگاه عالی منظر شما قرار گرفت
      سپاس از حضور گرم و تشویق و تحسین شما
      قلم رنجه کردین
      برقرار باشید و سلامت
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      ارسال پاسخ
      جواد مهدی پور
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۸:۳۰
      در همه زمینه ها اشعار نابتان خواندنی و قلم توانمندتان ستودنی ست خندانک خندانک

      زیبا و ناب سرودید

      لذت بردم از ترانه ی قشنگتان

      درود بر شما جناب استاد رمضانی عزیز خندانک خندانک

      سر فراز باشید به مهر

      خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      مسعود مدهوش( یامور)
      مسعود مدهوش( یامور)
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۲۱:۰۱
      به شعر زیبای استاد رمضانی عزیز👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏


      خوش امدید🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

      Welcome🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


      hoş geldin🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲


      willkommen💐💐💐💐💐💐💐💐


      bienvenu🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      ارسال پاسخ
      احسان فلاح رمضانی
      احسان فلاح رمضانی
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۲۲:۳۴
      درودها و عرض ادب و احترام محضر استاد ادیب و هنرمند و شاعر مضمون پرداز و زیبانویس جناب دکتر مهدی پور بزرگوار
      هماره شرمنده الطاف و محبت های شما ادیب نازنین هستم
      زحمات همیشگی شما پای این صفحه حاکی از شاگردنوازی و ذره پروری شماست که حقیقتا تشکر میکنم از اینهمه تواضع و مهربانی شما
      بسیار سپاسگزارم از حضور گرم ،زیبانگری و تشویق و تحسین شما ادیب ارجمند
      قلم رنجه کردین
      برقرار باشید و سلامت
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      ارسال پاسخ
      مریم عادلی
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۸:۵۲
      ترانه ای خیلی قشنگ بود
      برقلم تاهمیشه...
      🦋💐🦋💐
      مسعود مدهوش( یامور)
      مسعود مدهوش( یامور)
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۲۱:۰۱
      به شعر زیبای استاد رمضانی عزیز👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏


      خوش امدید🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

      Welcome🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


      hoş geldin🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲


      willkommen💐💐💐💐💐💐💐💐


      bienvenu🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      ارسال پاسخ
      احسان فلاح رمضانی
      احسان فلاح رمضانی
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۲۲:۳۵
      درودها بانوی ادیب خانوم عادلی بزرگوار
      بسیار سپاسگزارم از حضور گرم و زیبانگری شما
      قلم رنجه کردین
      برقرار باشید و سلامت
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      ارسال پاسخ
      علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۲۰:۳۱
      درود بر شما استاد رمضانی بزرگوار 🌺🌺🌺🌺
      بسیار عالی سرودید لذت بردم آفرینها 🌷🙏🙏
      احسان فلاح رمضانی
      احسان فلاح رمضانی
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۲۲:۳۷
      درودها ادیب هنرمند جناب حاجی پوری بزرگوار
      بسیار سپاسگزارم از حضور گرم ،شاگردنوازی و نگاه عالی منظر شما ادیب ارجمند
      قلم رنجه کردین
      برقرار باشید و سلامت
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      ارسال پاسخ
      مسعود مدهوش( یامور)
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۲۱:۰۱
      به شعر زیبای استاد رمضانی عزیز👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏


      خوش امدید🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

      Welcome🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


      hoş geldin🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲


      willkommen💐💐💐💐💐💐💐💐


      bienvenu🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      احسان فلاح رمضانی
      احسان فلاح رمضانی
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۲۲:۳۸
      دکتر مدهوش بزرگوار🌹
      همچنان شرمنده محبت ها و بزرگواری های شما ادیب اندیشمند هستم خندانک
      محبت های شما سبب امتنان و تشکر فراوان هست
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۲۱:۱۹
      درود گاهی ترانه ها می توانند از وزن خارج نشوند واگر بتواند روی دستگاه موسیقی اجراشود
      به نظرم ترانه تان بغیر از فضای که بر آن حاکم است
      یکدست نبودن آن بیشتر به چشم می آید وگرنه می تواند یک بیاید ویا یه بیاید بنظرم ترانه می تواند از حالت محاوره بودن آن خارج شود ومی تواند خارج نشود در اکثر آثار ترانه سرا ها این امر را دیده ام وبه این امر خیلی واقف بودند به نظرم راهگشای تمام ترانه ها دست
      استادان ترانه سرا مثل استاد مدهوش ویا استاد محمدی یا استاد بانو عجم ویا استاد بانو شاهزاده ویا استاد ابراهیمی ست تا جایی که بنده اطلاع دارم
      حال از این استادان می پرسم آیا یک دست نبودن ترانه لطمه ای به ترانه وارد خواهد کرد یا نه
      پیشاپیش از صبر شما عزیزان واستاد ان ممنونم
      واز صاحب صفحه نیز بخاطر جسارتم عذرخواهم
      احسان فلاح رمضانی
      احسان فلاح رمضانی
      شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۲۲:۵۳
      سلام و درودها استاد ادیب و هنرمند جناب آزاد بخت بزرگوار خندانک خندانک
      بسیار سپاسگزارم از موارد بسیار خوبی که مرقوم کردید خندانک خندانک
      در مورد وزن ترانه با شما موافقم و مهم نشستن روی دستگاه موسیقی برای اجرا هست و اگر ترانه ای قوی باشه یقینا در دایره وزن و عروض باقی نمیمونه
      در مورد موارد دیگه ای که عنوان کردید و از اساتید ترانه سرایی که بحق نام بردید درخواست دارم تا بصورت تخصصی این موارد رو برای دوستان تشریح کنن البته مدتی هست ادیب اندیشمند جناب دکتر محمدی مقالاتی رو در زمینه اصول ترانه سرایی در سایت ارسال میکنن که تأکید میکنم همه دوستان علاقه مند به ترانه سرایی این مقالات بسیار عالی رو مورد مطالعه قرار بدن و از همینجا از زحمات جناب دکتر محمدی کمال تشکر رو دارم و همچنین مقالاتی که جناب دکتر مدهوش در مورد ترانه های بدون وزن قبلا ارسال میکردن راهگشا هست

      سپاس از حضور گرم و دقت نظر شما
      قلم رنجه کردین
      برقرار باشید و سلامت
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      ارسال پاسخ
      مسعود مدهوش( یامور)
      مسعود مدهوش( یامور)
      يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ۰۱:۳۷
      به شعر زیبای استاد رمضانی عزیز👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏


      خوش امدید🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟🌟

      Welcome🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹


      hoş geldin🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲🌲


      willkommen💐💐💐💐💐💐💐💐


      bienvenu🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      مسعود مدهوش( یامور)
      يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ۰۱:۲۷
      درودتان دو بزرگوار و استادان ارجمند جناب ازاد بخت و رمضانی عزیز❤️🤞🪴🎉🌹🍀

      عارضم اوزان عروضی و غیر عروضی در ترانه چندان اهمیتی ندارد زیرا هر دو در دستگاه موسیقی دچار بهم ریختگی میشوند،مگر اینکه ملودی اماده و ترانه سرا بر اساس ملودی ترانه بگوید که میتواند دارای وزن عروضی یا غیر گردد.
      وزن ریتمیک :

      به شدت یا ضعف ضربات کلمات اشاره دارد که اگر بخواهیم به ترانه ریتم یا اهنگ دهیم میبایست با یک ریتم مشخص بتوانیم بدون سکته و خارج شدن از حالت موسیقیائی بخوانیم.

      میزان، نما و ضرب هر مصرع یا بیت میباشد،وزن ریتمیک میتواند بطور ساده یا مرکب باشد.

      وزن های ساده از دو ضربه قوی و ضعیف تشکیل شده اند اما وزنهای مرکب از سه یا چند ضربه قوی و ضعیف تشکیل شده اند.
      وزنها نقش مهمی در موسیقی دارند زیرا ایجاد حس حرکت و پویایی در موسیقی میکنند و همچنین ایجاد احساسات مختلف در شنونده .

      در دنیای موسیقی وزنهای بسیاری وجود دارند که اوزان ذیل از رایجترین انهاست:

      *وزن ۴/۴ که وزن چهار ضربه ای با دو ضربه قوی و دو ضربه ضعیف است.

      *وزن ۳/۴ وزن سه ضربه ای با یک ضربه قوی و دو ضربه ضعیف است.

      *وزن ۶/۸ وزن شش ضربه ای با دو ضربه قوی و چهار ضربه ضعیف است.

      فراموش نکنیم وزنها میتوانند با یکدیگر ترکیب شوند تا انواع مختلفی از ریتمهای پیچیده ایجاد کنند.

      برای بدست اوردن وزن ریتمیک یک ترانه کافی ست با دست یا پا بصورت رفت و برگشت تمرین نماییم.

      وزن متریک:

      به گروه های دوتایی،سه تایی،چهارتایی اصوات که معمولا اولین شان دارای تاکید است وزن متریک میگویند،تکرار این گروه ها یک الگوی ریتمی ایجاد میکنند که همان ضرب اهنگ موسیقی نام دارد.

      تمام ترانه ها میبایست ضرب اهنگ داشته تا متریک نام بگیرند،تمامد موسیقی ها متریک نیستند.

      عدم متریک بودن یک قطعه موسیقی بدان معنا نیست که فاقد وزن یا ضرب اهنگ باشد،بدین مفهوم که ضرب آهنگ آن قطعه ممکن است بصورت ثابت نباشد.


      وزن عددی: وزن عددی یعنی مصرع ها در تعداد هجاهای بکار گرفته شده یک اندازه باشند.

      وزن نواختی: به چینش آوایی نیز شهره است،یعنی اصوات به گونه ای در کنار هم قرار گیرد که به راحتی و در حالت طبیعی بیان شوند.

      مثلا: خونه حس جوب میده:

      حس یک خلع آوایی ایجاد میکند و سپس کلمه ی جوب که در حالت عادی بطور طبیعی تلفظ نمیشود،این حالت گردش زبانی را دچار اختلال میکند.

      به این مصرع دقت کنید:

      عادت کردم به این دردی


      دقت بفرمایید در اینجا برای درست اجرا شدن موسیقی میبایست و به اجبار (( عادت)) را بصورت سریع و شکسته بخوانیم و این یعنی خارج شدن جمله و کلمه از حالت عادی به اجبار است، که در میان اهل فن بدان ایراد وزن نواختی میگویند.
      ترانه های بسیاری داریم که بر اساس وزن عروضی سروده میشوند همانند:

      مفتعلن/مفتعلن/یا مستفعلن

      که بسیار خوش اهنگ و زیبا نیز میگردد.

      بانوی موسیقی و گل! شاپری رنگین اسمون

      مستفعلن/مستفعلن/مفتعلن/مستفعلن

      ترانه سرایی که کار او تا بحال در دستگاه موسیقی قرار نگرفته و خوانده نشده ،مثل کسی ست که در هیچ جنگی شرکت نکرده از حال و هوای جنگ نمی‌تواند آنطور که شایسته و لمس شده روایت کند که متاسفانه اظهار نظر هم بسیار است.
      استاد ایرج جنتی عطایی


      ✍️م.مدهوش🤞
      علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق
      علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق
      يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ۰۲:۲۷
      درود بر شما استاد مدهوش بزرگوار 🌺🌺🌺💐
      بسیار عالی و آموزنده بود لذت بخش بود خندانک خندانک خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      احسان فلاح رمضانی
      احسان فلاح رمضانی
      يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۰۸
      درودی دیگر و عرض ادب و احترام بر ادیب اندیشمند و ترانه سرای بااحساس جناب دکتر مدهوش ارجمند

      بسیار سپاسگزارم که اینقدر زیبا و فنی مطالبی رو در مورد اصول ترانه سرایی مرقوم کردید خندانک خندانک

      بسیار عالی بود و حتما این موارد رو نکته برداری میکنم و امیدوارم در آینده از این راهکارها استفاده کنم

      واقعا ممنونم از اینکه وقت ارزشمندتون رو متواضعانه در اینزمینه صرف کردید🌹

      از زحمات شما سپاسگزارم خندانک خندانک
      برقرار باشید و سلامت خندانک خندانک
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      ارسال پاسخ
      محمدرضا آزادبخت
      محمدرضا آزادبخت
      يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۶:۰۲
      دروداستاد مدهوش ممنونم از توضیحات ارزشمندتان
      ارسال پاسخ
      فرشید به گزین
      يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۵:۰۲
      سلام احسان جان عزیز خندانک
      میدونستم که نوبت شعرهای غیر ایدئولوژیکتون میرسه و میدونستم با سعه صدر عدم حضورم دربعضی از شعرهاتون درک میکنید خندانک
      چه ترانه متفاوت و قابل توجهی ، قطعا ترانه در انحصار متنهای همه پسند نیست و میشه و چه بسا باید ترانه هایی ساخت که دچار عوام زدگی نیستند و مخاطبشون مجموعه های خاصتری هستن
      اینم از شاعران صاحب فکر و باسوادی مثل شما برمیاد
      فقط یک سوال هم داشتم، دوستان در همین صفحه و درجاهای دیگه از عبارتهایی شبیه : نشستن در دستگاه
      موسیقی یا اجرا در دستگاه موسیقی ، استفاده کردن
      که مبهم هست برای بنده ، اگر دیده شد این پیام ممنون میشم که توضیح بدهند
      مشکل من اینه که آواز موسیقی سنتی در اغلب گوشه ها محدودیتهایی برای شعر ایجاد میکنه مثلا در مثنوی سه گاه چنانکه از اسمش پیداست فقط میشه نوع خاصی از شعر را خواند، مثال دیوانه وارش : من همان نایم که گر خوش بشنوی ... از هوشنگ ابتهاج

      ولی در مورد ترانه به این صودت نشنیده بودم
      ببخشید طولانی شد
      زنده باشید خندانک
      احسان فلاح رمضانی
      احسان فلاح رمضانی
      يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ۲۰:۱۰
      درود جناب به گزین ارجمند
      چون ‌پاسخ به محبت شما کمی مطول تر هست در وقت مقتضی حتما چند سطری رو مرقوم میکنم
      سپاس از سعه صدر شما خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      احسان فلاح رمضانی
      احسان فلاح رمضانی
      يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ۲۱:۵۷
      سلام و عرض ادب و احترام محضر ادیب متفکر و ریاضی دان و شاعر خوش قلم جناب به گزین بزرگوار

      اول از همه بسیار سپاسگزارم که برغم اختلاف سلائق و دیدگاه ها در برخی موضوعات که کاملا طبیعی هست متواضعانه و مهربانانه میهمان صفحه و قلم ناچیر من شدید که این حاکی از عواطف و احساسات شاعرانه و فارغ از فضای جدی و علمی حاکم بر فضای معادلات و ریاضیات هست.منهم پای همه اشعار حاضر نمیشم اما سعی میکنم عاشقانه ها رو از دست ندم و از هر قلمی هست عاشقانه ها رو مورد خوانش قرار بدم که در این امر با هم اشتراک نظر داریم

      اما در مورد ایدئولوژی که مفهومی با پیش زمینه های تاریخی،علمی و فلسفی غرب هست و وارد شدن در اون نیاز به بحث های همه جانبه،فنی و مستدل داره من ترجیح میدم معادل اون یعنی مکتب و جهان بینی رو بکار ببرم و از بار منفی جنایت هایی که سیاسون و فلاسفه غرب و شرق با این واژه سر بشریت آوردن بکاهم و البته مکتب و جهان بینی برآمده از دین اسلام بدور از افراطی ها و تنگ نظری های اعوجاج گونه قابل دفاع و البته قابل افتخار هست.بنابراین در این مدت که وقایع جانسوز غزه عزیز اتفاق افتاده احساس میکنم عاشقانه سرایی در من سیر نزولی پیدا کرده و احساسات من برای عزیزان غزه مبتنی بر عواطف بشری هست و هرگز ایدئولوژی سرایی نیست اما بهر حال نظر شما برای من بسیار قابل احترام هست.
      در مورد دستگاه های موسیقی به تازگی در حال مطالعه هستم و امیدوارم دوستان اهل فن بیشتر در اینزمینه مباحثه داشته باشن

      یقینا شاگردنوازی های شما نسبت به سواد الکن و علم ناچیز من نشان از بزرگواری و تواضع شماست

      ببخشید امروز کمی اینترنت منرو اذیت کرد و دیرتر پاسخ عزیزان رو مرقوم کردم

      بسیار سپاسگزارم از حضور گرم شما ادیب نازنین و باصفا
      قلم رنجه کردین
      برقرار باشید و سلامت
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      ارسال پاسخ
      بهــاره طـــلایـی زیدی
      يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۷:۵۳
      درود و عرض ادب جناب رمضانی🌷

      قلمتون نویسا👏👏👏
      احسان فلاح رمضانی
      احسان فلاح رمضانی
      يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۵۱
      درودها و عرض ادب و احترام بانوی ادیب و هنرمند خانوم طلایی بزرگوار
      بسیار سپاسگزارم از حضور گرم و تشویق و تحسین شما بانوی ادیب
      قلم رنجه کردین
      برقرار باشید و سلامت
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      ارسال پاسخ
      سیده نسترن طالب زاده
      يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۸:۲۶
      درودتان جناب رمضانی گرانمهر
      لطیف و دلنشین سرودید، مرحبا
      از نقد و نظر استاد گرانمهرم، برادر فرهیخته و اندیشمندم، جناب دکتر مدهوش ارجمند هم بهره مند شدم
      روز و روزگاران نیکو
      احسان فلاح رمضانی
      احسان فلاح رمضانی
      يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ۱۹:۴۹
      درود و عرض ادب و احترم استاد بانوی ادیب و متفکر و شاعر بسیار زیبانویس و خوش قلم خانوم دکتر طالب زاده بزرگوار
      بسیار خرسندم که این ترانه برای بانوی شعرشناس و ترانه شناسی چون شما دلنشین بنظر اومد و برای من نظر مثبت شما امتیاز بزرگی هست هر چند حتم دارم ابراز محبت شما نسبت به قلم ناچیز من حاکی از روحیه شاگردنواز و متواضع شما بانوی ادیب هست

      مطالب جناب دکتر مدهوش و زحمات ایشون نشان از بزرگواری این ادیب اندیشمند هست
      بسیار سپاسگزارم از حضور گرم و صمیمی شما استاد بانوی ادیب
      قلم رنجه کردین
      در پناه لطف خداوند مهربان برقرار باشید و سلامت
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      ارسال پاسخ
      سارا (س.سکوت)
      يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ۲۰:۲۴
      درود بر شما جناب رمضانیگرامی
      زیبا بود
      موید باشید وتندرست خندانک خندانک
      احسان فلاح رمضانی
      احسان فلاح رمضانی
      يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ۲۱:۳۶
      درودها بانوی ادیب
      بسیار سپاسگزارم از حضور گرم و زیبانگری شما بانوی ادیب
      قلم رنجه کردین
      برقرار باشید و سلامت
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      ارسال پاسخ
      ساناز قورخانه
      يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ۲۰:۲۹
      درود بر شما
      خیلی خوب بود🌺
      احسان فلاح رمضانی
      احسان فلاح رمضانی
      يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ۲۱:۳۴
      درودها بانوی ادیب خانوم قورخانه بزرگوار
      بسیار سپاسگزارم از حضور گرم و توجه شما بانوی ادیب
      قلم رنجه کردین
      برقرار باشید و سلامت
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      ارسال پاسخ
      آذر دخت
      يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ۲۰:۵۰
      سلام و عرض ادب
      درود بر شما و قلم نابتان
      عشق خلیجی تان پایدار
      موفق باشید و سعادتمند
      🌱🌸🌸🌸🌱
      احسان فلاح رمضانی
      احسان فلاح رمضانی
      يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ۲۱:۳۰
      سلام و عرض ادب و احترام محضر بانوی بسیار زیبانویس و خوش قلم خانوم مهندس شرقی بزرگوار🌹

      بسیار سپاسگزارم از اینکه هماره منرو مورد محبت قلم خودتون قرار میدین خندانک خندانک
      عشق بقول عرفا که عقلیون و اصحاب فلسفه رو همیشه مورد کنایه قرار میدن با دل احساس میشه و بقول مولوی

      در نگنجد عشق در گفت و شنید
      عشق دریایی ست قعرش ناپدید

      البته عشق در عرفان رسیدن به مبدأ هستی یعنی خداوند متعال هست.
      امیدوارم عشق رو همگی ما با دل و جان احساس کنیم

      بسیار سپاسگزارم از حضور گرم شما بانوی ادیب و زیبا قلم خندانک خندانک

      قلم رنجه کردین
      برقرار باشید و سلامت خندانک خندانک
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸
      ارسال پاسخ
      فرشید به گزین
      يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ۲۳:۳۲
      سلام مجدد
      احسان جان حق با شماست و من باید در انتخاب واژه دقت بیشتری میکردم . هر چند که در نزد عده‌ای دین همان نقش ایدئولوژی رو داره و ابزاری برای رسیدن به قدرته و ماندن در آن .
      خیلی ممنونم از توجهتون و فقط دوتا نکته هم عرض کنم :چون در این صفحه هم دیده شد
      یکی اینکه در نقل قول دقت گنیم و شروع و پایانش رو معلوم کنیم‌ . منظورم نقل قولی هست که از اقای جنتی عطایی کردند دوستان
      چون بعضی بخشهای متن مربوط به ایشون نیست
      دوم اینکه در بیان تعاریف دقت بیشتری کنیم و با مثال و توضیح بیشتر پشتیبانی کنیم ازشون

      این دوتا ، سومی رو هم بگم چون مدتهاست که بعنوان دوست بزرگتر خواستم به یادگاراز من بشنوند دوستان :
      شخصا فکر میکنم آوردن اسم چند نفر از عزیزان بایک عنوان‌ خاص ممکنه باعث آزرده شدن دوستان دیگری بشه بعنوان مثال اگر ترانه سرایان رو نام ببریم و اسمی از مهرداد عزیزیان نیاوریم ، حتی اگر مهردادجان اهمیتی براشون نداشته باشه این موضوع
      من که کارهاشون رو دنبال میکنم ناراحت میشم
      چون به نظرم از این بهتر نمیشه که ادم خودش ترانه رو بگه و بسازه و بخوانه اونم در حد خیلی خوب و دلنشین
      باور کنید الان که اسم بزرگوار و اوردم نگران این هستم که دوست دیگری همین‌اشکال از خودم بگیره
      البته این رو فقط برای روشن شدن منظور عرضکردم

      ببخشید احسان جان
      ایشالا که این جنایتهای باور نکردنی و قلدریهای جنایتکارانه تمام بشه تا عاشقانه سرودن هم توجیه بشه
      زنده باشید خندانک
      احسان فلاح رمضانی
      احسان فلاح رمضانی
      يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ۲۳:۵۵
      سلام و درودی مجدد جناب به گزین عزیز خندانک
      اختیار دارید.تواضع شما زبانزد هست در این محفل ادبی
      بله در مورد ایدئولوژی بحث های زیادی هست و نظریه پردازان و مکاتب فلسفی هر یک اندیشه هایی رو مطرح کردن ولی نباید از روحیه نقادی در مورد آرای اونها پرهیز داشته باشیم

      در مورد ادیب و استاد هنرمند و زیبانویس جناب عزیزیان بزرگوار حق با شماست و من واقعا عذرخواهی میکنم اگر اسم ایشون رو از قلم انداختم و یقینا این امر عامدانه نبود و من خودم از ارادتمندان قلم زیبای ایشون هستم.ارجاع من فقط به مقالات سایت بود که جناب دکتر محمدی و دکتر مدهوش در اینزمینه زحماتی رو متقبل شدن و دوستان رو به خواندن مقالات این عزیزان در سایت دعوت کردم و گر نه جناب عزیزیان کاملا شناخته شده هستند و بی نیاز از تعریف و تمجید
      البته بسیار سپاسگزارم از یادآوری شما خندانک

      به امید آزادی مظلومان غزه از دست خطرناکترین موجودات بشری که حقیقتا مایه ننگ بشریت هستند صهیونیست های جلاد و کودک کش و هر چه زودتر باید ریشه کن بشن و دیگه امکان نداره با اینهمه خونریزی و جنایت منطقه باتمدن ما این حیوانات بی فرهنگ رو تحمل کنه.بسیار امیدوارم که این آخرین نفس ها و تقلاهای اونهاست برای رهایی از نابودی

      برقرار باشید و سلامت خندانک خندانک
      ارسال پاسخ
      سمانه فربد
      سمانه فربد
      سه شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۳ ۰۶:۲۱
      👌🏻👌🏻👌🏻👍🏻👍🏻👍🏻
      سمانه فربد
      سه شنبه ۲۶ تير ۱۴۰۳ ۰۶:۱۹
      با وجود نقدها
      ولی
      خیلی زیبا و دلنشین سرودین👌🏻⚘
      بخصوص بخش‌های آغازین
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      3