پنجشنبه ۱ آذر
روزگار شعری از مهرداد درگاهی
از دفتر برای تو نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ ۰۷:۳۱ شماره ثبت ۱۲۸۱۵۶
بازدید : ۱۲۵ | نظرات : ۱۰
|
آخرین اشعار ناب مهرداد درگاهی
|
از دل تیره این روزگار
آفتابی پیدا میشود آیا
دستها را بگشاید
خمیازهای کشیده
چشم بگشاید
جنب و جوشی برملا شود
آب پاکیزه شود
دسته کبوتران
تن به آب زده
بلکه خاک از تن
به در شود
از دل تیره این روزگار
ابر سپید پدیدار میشود آیا
تا ببارد
و ببارد
و ببارد
و بشوید
خاک از تن خسته سنگ
و بروید سبزهای
اینجا و آنجا
تا بشود بازیچه دست این
کودک درون
از دل تیره این روزگار
آهی بر میآید آیا
تا عاشقان
مست و غزلخوان شوند
شب را با مِی
صبح را با نِی
سر کنند
و بخوانند
سرودهای جاویدان
و بمانند
تنها و بی سر و سامان
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.