شنبه ۳ آذر
گنجینه های شرف شعری از علی فرهمند
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ ۰۰:۰۸ شماره ثبت ۱۲۵۴۱۴
بازدید : ۱۳۴ | نظرات : ۷
|
آخرین اشعار ناب علی فرهمند
|
((گنجینـه هـای شرف))
🍃دنیای امروزیست خیلی بد حجاب
رفته کنار از سیــــرت مــــردم نقــاب
🍃نه احتـرامی مانده نه شرمی دگــر
آن زندگی با هم شده همچــون سراب
🍃بودن بــزرگان اعتبــاری بس گـران
آن اعتبــار و آن بــزرگان شــد حبــاب
🍃آن رکـن اصلی پیر در هر خانه بود
هـر خـانه ای بی پیـر بودش در عذاب
🍃مکر و فریب و سرکشی هرگز نبود
گـر بود آن هم مسـت از جــام شــراب
🍃آن مست سرکش باز باآن حال خاص
از حــرفهــای پیــر می شــد کـامیـــاب
🍃رفت آن زمـان دیگـر نمی بیند کسی
در فصــل بی بــاران زمینـی پـــــر زآب
🍃آن نسـل با آن عصـر در تاریـخ مانـد
ابر سیـه پوشیده نــــــــــور آفتـــــــاب
🍃بــا ایــن همه الگـو راه گم کرده ایم
چــون راه گــم کردیـم داریـم اضطراب
🍃در محضر پیران نخواندیم درس عشق
درسـی که وزنش بـود چنـدین جلـد کتاب
🍃ما بنــده ی نفــس و غـــرور کاذبیــــم
ســرکش و مغـــروریم بی حــد و حسـاب
🍃<حـاجی> بـــزرگانند بــر ما اعتبــــار
چو نیستنـد باشیم همــه خانــه خـــراب
شعر از دفتر شعر علی فرهمند
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.