—--مثنوی ۳۲ بیتی الفبا------
آ مثل آزادی ، از چنگ استبداد
آ مثل آرای یک ملت آزاد
ب مثل بهمن ماه ، ماه غرور انگیز
پیروزی خونها ، بر تیغهای تیز
پ مثل پیروزی در جبهههای جنگ
پاک است این نهضت از لکههای ننگ
ت مثل تهمتها بر انقلاب ما
سیل اهانتها ، از همرکاب ما
ث از ثبات آمد ، ثابت قدم ایران
ثبت است نام ما در لوح جاویدان
ج جاودان باشد ، نام امام ما
شیرین شد از نامش همواره کام ما
چ نام چمران است ، چابکسوار عشق
فرمانده ای شاخص ، در اختیار عشق
ح حیدری هستیم حاشا که برگردیم
ح از حسین آمد ، سر هدیه آوردیم
خ اول خون است ، خون جوانمردان
کز خون آنان شد، امن و امان ایران
د هم دبستان است هم درس و دانشگاه
کشور شود آباد ، با مردمی آگاه
ذ اول ذلت ، دور از شما ملت
دین ، رهبری ، وحدت ، اینها همه علت
ر رهبری آگاه ، با مردمش همراه
ره سخت و طولانی ، او رهنمای راه
ز مثل زن ، زینب ،آوای بیداری
الگوی زنها در صبر و فداکاری
ژ ژالهی خونین ، شهریور ننگین
از لالهی پرپر شد شهر عطر آگین
س از سلیمانی، سردار ایرانی
فرمانده ای با یک سیمای نورانی
ش از شهید آمد ، صبح سپید آمد
نابود از خونش، خصم پلید آمد
ص اول صیاد ، از تیرِ کین افتاد
تاریخ ما او را همواره دارد یاد
ض ضربت شمشیر ، بر فرق مولا بود
اوج ضلالت در این ضربه پیدا بود
ط طفل ششماهه ، در روز عاشورا
رسوای عالم کرد ، آن لشکر دون را
ظ ظهر عاشورا –شمر است و ثارالله
آتش زند جان را ، بر نیزه قرص ماه
ع اولِ عمار ، مولا علی را یار
هرجا که عمار است ، سر در رهش بگذار
غ از غم یار است ، در غیبت دلدار
ای کاش می آمد ، آن سید و سالار
ف چیست؟ فهمیده ، بر مرگ خندیده
شهد شهادت را ، با چشم دل دیده
ق اول قانون ، فصلالخطاب ما
قانون ما باشد ، راه ثواب ما
ک کیمیای جان ، تقدیم بر جانان
دل بی وجود دوست باشد بلای جان
گ گفتمانِ مهر کز خاوران خیزد
فریاد انسانهاست کز نای جان خیزد
لام است لبنانی ، از جنس ایرانی
این یکدلی یعنی اوج مسلمانی
م مهربانیهاست ،من با تو او با من
آباد میگردد با عشق ما میهن
ن نامدارانی از خویش بگذشته
آن سرفرازانِ از شام برگشته
و با ولی باشد ، والی علی باشد
این استقامت از او منجلی باشد
ه همزبانیهاست بر پایهی عزت
با همدلی بین یک ملت و دولت
ی یا رب از ما کن همواره دفع شر
از ملت ایران از جمله از اکبر
#اکبر_شیرازی
دی ماه ۱۳۹۴
متفاوت و زیبا بود