💠 تخمیس شعر #اقباللاهوری 💠
تصحیح گر نیت و اعمال خودت باش
تا هست نفس در پی غربال خودت باش
اندر پی اغیار نه ، امثال خودت باش
(دیوانه و دلبستهی اقبال خودت باش
سرگرم خودت عاشق احوال خودت باش)
عمری که خزان است در آن نیست بهاری
حیف است در این عمر کنی باده گساری
صد شکر بجای آر به آنی که تو داری
(یک لحظه نخور حسرت آنرا که نداری
راضی به همین چند قلم مال خودت باش)
آمال کسی باش که آمال تو باشد
اقبال کسی باش که اقبال تو باشد
طبّال کسی باش که طبّال تو باشد
(دنبال کسی باش که دنبال تو باشد
اینگونه اگر نیست به دنبال خودت باش)
آواز قشنگ است به هنگام تلاوت
انباز قشنگ است که در اوست ارادت
اعزاز قشنگ است به بازار محبت
(پرواز قشنگ است ولی بی غم و محنت
منت نکش از غیر و پروبال خودت باش)
هشدار کسی را زخودت دور نرانی
دست فقرا گیری و در اوج نشانی
" شیدا " گذَرد عمر و رَوَد شور جوانی
(صد سال اگر زنده بمانی، گذرانی
پس شاکر هر لحظه و هر سال خودت باش)
#محمدرضاصادقیشیدا
#اقباللاهوری
بسیار زیبا و جالب بود