شخصی بر سفره امیری مهمان بود, دید که در میان سفره دو کبک بریان قرار دارد, پس با دیدن کبک ها شروع به خندیدن کرد . امیر علت این خنده را پرسید, مرد پاسخ گفت: در ایام جوانی به کار راهزنی مشغول بودم. روزی راه بر کسی بستم آن بینوا التماس کرد که پولش را بگیرم و از جانش در گذرم اما من مصمم به کشتن او بودم. در آخر آن بیچاره به دو کبک که در بیابان بود رو کرد و گفت: شما شاهد باشید که این مرد, مرا بی گناه کشته است. اکنون که این دو کبک را در سفره شما دیدم یاد کار ابلهانه آن مرد افتادم
امیر پس از شنیدن داستان رو به مرد میکند و میگوید: کبکها شهادت خودشان را دادند. پس از این گفته امیر دستور داد سر آن مرد را بزنند.آری این دنیا بر اساس نظم و قانون خاصی خلق شده و اگر بخواهم از نظر علمی بگویم , قانون برگشت انرژی را مثال میزنم شما اگر یک مشت به دیوار بکوبید دیوار همهمان اندازه به شما فشار وارد میکند,خداوند در تمام کتب مقدس آسمانی فرموده که هر کار خیر و شری کنید ما در دو دنیا اجر یا جزایش را به شما برمیگردانیم,تمام پیامبران ,معلمان , حکیمان و شاعران و فیلسوفان بارها و بارها این نکات را به ما یادآوری و تذکر دادند.اما متاسفانه بشر در اکثر مواقع بنده حلقه به گوش شیطان میشود و بخاطر مادیات چشمش را به روی هرچه خیر و انسانیت است میبندد.آیا فکر می کند ابدی هست؟ آیا نمیبیند که درقبرستان ها چه تعداد انبوهی انسان آرمیده؟ کاخ ها و طلاهایی که با خوردن حق دیگران و ظلم برپا میشود سست و شکننده است و من قسم میخورم خداوند از مظلومان حمایت میکند و در این مورد سرنوشت و کائنات هم سخت کینه ای و انتقام جو هستند.خوشا بحال افرادی که با عزت و شرف زیستند و ارزش اشرف مخلوقاتی خویش را با بی احترامی به طبیعت و با ظلم در حق آفریده های پروردگار, پایین نیاوردند.
(میلاد غریبی زاده)نوروز سال 1402
سال نو مبارک