جمعه ۲۵ آبان
عید نوروز شعری از مهدی پاکدامن جیرکل
از دفتر شعرناب نوع شعر شعرناب
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱ فروردين ۱۴۰۲ ۱۱:۳۳ شماره ثبت ۱۱۸۵۶۷
بازدید : ۲۳۶ | نظرات : ۵
|
دفاتر شعر مهدی پاکدامن جیرکل
آخرین اشعار ناب مهدی پاکدامن جیرکل
|
عید آمد عید آمد باز ممد بر سر بام آمد
وز عید مبارک دم دولت به سلام آمد
ای زهره سرمستان در رقص و در این بستان
گل بر سر بستان جان در راه پیام آمد
جان و دل و دین بستم در شادی او رستم
ای توبه صد چون من در عشق تو خام آمد
گر ساقی و گر ساغر پر کرد ز گل ساغر
از دیده ما اکنون خون میبه قوام آمد
ای مطرب شیرین لب بنواز به آن مطرب
کز آتش او امشب جانهای غلام آمد
از دولت این شادی جان هاست که بی رویت
در دیده و دل هر کس چون نور مدام آمد
این عشرت نوروزی در غیبت و در مجلس
هنگام نماز آمد هنگام صیام آمد
ای ساقی روحانی وی مونس جانانی
از مشرق سلطانی شمس الحق تبریزی
تبریز ز تو روشن شد این دیده قربانی
در عالم جان پیدا شمس الحق تبریزی
هم نور تجلی شد هم عالم پنهانی🕊🐰
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
عیدتان مبارک
آقا جان این ممد چه میکرد در شعرتان