سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 1 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت سعدي
12 شوال 1445
    Saturday 20 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱ ارديبهشت

      مرواری

      شعری از

      شبنم حکیم هاشمی

      از دفتر ترانه نوع شعر ترانه

      ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ ۲۱:۴۴ شماره ثبت ۱۱۷۳۶۶
        بازدید : ۱۰۱   |    نظرات : ۶

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه

      مرواری ماه یکی یه دونه‌مه! 
      مرواری چشم و چراغ خونه‌مه! 

      مرواری گیسوکمنده! 
      مرواری بالابلنده! 
      عاشقه وقتی می‌خونه! 
      عاشقه وقتی می‌خنده! 

      عاشق بوی بهشته! 
      آخه بانوی بهشته! 
      من که افسانه نمی‌گم
      قصه شو خدا نوشته! 

      عاشق بارون و نوره! 
      از دروغ و سایه دوره! 
      من یه بغض بی قرارم! 
      اون یه مرهم صبوره! 

      مرواری مثل یه رازه! 
      مث کشف بی‌اجازه! 
      هم می‌تونه دل ببنده! 
      هم می‌تونه دل نبازه! 

      مث نور پشت شیشه
      مث وقتی گرگ و میشه
      اون به من دوره و نزدیک
      خود معجزه‌س همیشه! 

      مرواری ماه یکی یه دونه‌مه! 
      مرواری چشم و چراغ خونه‌مه! 
       
       
      شبنم حکیم هاشمی
      ۲
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      جمیله عجم(بانوی واژه ها)
      پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ۰۸:۵۳
      خندانک خندانک
      عباسعلی استکی(چشمه)
      جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ ۱۸:۱۳
      ترانه زیبایی است خندانک
      علیرضا حاجی پوری باسمنج راوی عشق
      جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ ۱۳:۰۱
      درود بر شما خندانک
      خندانک خندانک
      امیرحسین معصومی
      جمعه ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ ۲۳:۱۷
      درود بر شما خندانک
      فقط ریتمشو نفهمیدم
      یعنی 4/4. 6/8 ....؟
      شبنم حکیم هاشمی
      شبنم حکیم هاشمی
      دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ۱۹:۴۳
      ترانه هم قبل از اینکه با آهنگ آمیخته بشه نوعی شعره و مثل شعر وزن داره، این ترانه بر این بر مبنای وزن «فاعلاتن فاعلاتن فاعلن» نوشته شده... و آهنگسازی اگه بخواد روی این ترانه آهنگ بذاره به میل خودش می‌تونه ۴/۴ یا ۶/۸ یا هر ریتم دیگه‌ای که دوست داره بذاره
      ارسال پاسخ
      شبنم حکیم هاشمی
      دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ۱۹:۳۷
      سپاس از محبت دوستان...
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0