سه شنبه ۱۵ آبان
امیرالمومنین صلوات الله علیه شعری از علیرضا نقدی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ۰۱:۲۸ شماره ثبت ۱۱۷۰۹۵
بازدید : ۱۳۲ | نظرات : ۳
|
آخرین اشعار ناب علیرضا نقدی
|
هر کسی گفت علی طینت او باشد پاک
حب حیدر به ملائک به نبی هست ملاک
گر کسی مهر علی را به دلش راه نداد
گفت عمان که مادر بود آنجا ناپاک
نام حیدر ز تولد به دلم حک گردید
سنگ دل در نجف گشت تشکر حکاک
روی منبر که علی ساخت کنند او را لعن
لعنت حق به چنین مردم و این طور ادراک
خواست جبران کند لعن فراموشش شد
کرد لعنت نه برایش نبود استدراک
عدهای عالم و راوی بگرفتند او را
اهل غارات بود لعنت حق بر ضحاک
کعبه فهمید خدایی به دل انسانها
چون همان سیزدهم سینه خود را زد چاک
کرده تکفیر مرا هر که بخواند شعرم
چه کسی دیده که از کفر مرا باشد باک
کافر و صوفی و هر چیز دلت خواست بگو
نام حیدر شده بر سینه سردار پلاک
علیرضا نقدی
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
میلاد باب الحوائج حضرت جوادالائمه مبارک باد
امام جواد - علیه السلام - فرمود: هرکس به شخصی سخنران علاقمند و متمایل باشد، بنده اوست، پس چنانچه سخنور برای خدا و از ـ احکام و معارف ـ خدا سخن بگوید، بنده خداست، و اگر از زبان شیطان ـ و هوی و هوس و مادیات ـ سخن بگوید، بنده شیطان خواهد بود.