جمعه ۲ آذر
دلتنگی شعری از نجمه انعامی
از دفتر شعرناب نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ۱۹:۱۵ شماره ثبت ۱۱۷۰۸۶
بازدید : ۱۹۹ | نظرات : ۱۸
|
آخرین اشعار ناب نجمه انعامی
|
چندیست همه چیز عوض شده است
اصلا بعضی چیزها عوضی شده اند
پرچم های بالای پل با افاده پا روی میله ها گذاشته اند
درخت ها بی هدف کنار خیابان ها ایستاده اند
تیرهای چراغ برق که عصا قورت داده و ناراحت
سیم های برق را با دست هایشان بالا نگه داشته اند
حتی لهجه قطرات باران هم عوض شده است
برق نگاه اشکها هم تغییر کرده است
ومن
عجیب دل تنگ شده ام
برای آن خانه قدیمی که در آن
تیرهای چوبی
سقف های کاهگلی را روی سرشان میگذاشتند
برای آن حوض های آبی که به ماهی های کوچک قرمز
آب تعارف میکردند
برای آن گلدان های سفالی شمعدانی که دست به دست هم کنار باغچه ایستاده بودند
برای آن سنگفرش های آجری کف حیاط که ساکت نشسته بودند و بازی بچه ها را نگاه میکردند
برای صدای قدم های عصای چوبی پیری
که دیگر نیست
و تا ابد ردپای دلتنگی اش
روی تک تک نفس هایم
خواهد ماند
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.