جمعه ۲ آذر
برای دخترم شعری از الیاس امیرحسنی
از دفتر تمرین عشق نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۳ شهريور ۱۴۰۱ ۱۲:۰۸ شماره ثبت ۱۱۳۴۶۱
بازدید : ۱۷۹ | نظرات : ۵
|
آخرین اشعار ناب الیاس امیرحسنی
|
در سال ۹۲ در چهلمین روز تولد دخترم چهل دعا برای او نوشتم
روز چهلت؛ چهل دعا نذر تو باد
عشق و هنر و صفا عزیزم
صبر و ظفر و وفا انیسم
خوشبختی و ثروت و ترحم
لبخند و محبت و تنعم
ترفیع و نشاط و زوج زیبا
علم و ادب و کلام والا
موهای بلند و چشم شهلا
ابروی کمند و فکر بالا
یا دکتر و یا ادیب گردی
یک مادر با شکیب گردی
دلسوز و نجیب و با ابهت
قرآنی و با خدا و حکمت
همچون ملک و فرشته خویان
همواره به شوق درس جویان
با همسر خود به مهر ورزی
با هرکه جز او دورتر زی
با خلق جهان بکن مدارا
ای دختر من ببخش ما را
با نور خدا تو آشنا باش
بر خلق جهان تو ناخدا باش
بانوی عزیز خانه ات باش
همواره به یاد مادرت باش
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
اونجایی که گفتی ببخش ما را خیلی خوب بود
آیا واقعا بچهها باید پدر و مادرها رو ببخشند؟
آیا همین که پدر و مادر به آنها زندگی بخشیده، برای هفتپشتشان کافی نیست؟
آیا سرنوشتشون به خودشون ربط نداره که اگه خدای ناکرده مثلا خوب نبود، در فکر نبخشیدن پدر و مادر باشن؟؟؟
نمیدونم والا
شاید حق با شما باشه و بچهها چه دانسته چه نادانسته، چه جفا دیده از پدر و مادر چه جفا ندیده از آنها.. باید صرف به دنیا آمدن پدر و مادر را ببخشند
در پناه حق